hllvrl İlk doğumum mecbur sezaryen oldu. İkinci SSVD çok istedim ama olmadı. Acil bir şekilde apar topar sezaryene alındım, çok şükür bebeğim de ben de iyiyiz. Sezaryen ile doğum yamak zorunda kalan bir anne olarak tavsiyem önce bu fikre alışın, çevreden normal doğursaydın diyen çok olacak, sakın aldırmayın. Böyle uygun görüldü, çok şükür iyiyiz deyip geçin. Ameliyathanede sakın korkmayın, sizi yönlendiriyorlar. Spinal mi olacaksınız? Spinal olacaksanız rahat durun, siz ne kadar rahat olursanız o kadar rahat ilerler süreç. Ameliyattan sonra hemşireler gelecek sizi kaldırmaya, ne kadar hızlı kalkıp adım atarsanız iyileşmeniz de o kadar çabuk olur, hızı toparlarsınız. Sezaryen öncesi evde çok iyi dinlenin, uyuyun. Bir de Bebek doğduktan sonra uyuyabileceğiniz kadar uyuyun. Dikiş yapılacak, sizi odaya alana kadar çok az süre var o 40 dk bile çok değerli çünkü ilk gece uyumak zor. Göğüs uçlarınıza doğumdan bir hafta önce badem yağı sürün, çatlamayı engelliyor. Bir de yanınıza gümüş kapak alın, onun sayesinde ikincide yara, çatlama problemim olmadı çok şükür. Sütünüzün hemen gelmesi için yanınızda ısırgan otu çayı, rezene çayı götürün. Emzirdikten sonra acıkıyorsunuz kuruyemiş alın mutlaka yanınıza fındık, kayısı yasak değil yenilebilir. Hem bağırsaklar için iyi hem de süt için faydalı. İlk gün için gecelik daha rahat, bir gecelik iki tane de pijama koyun. Lohusa pedi alın yanınıza, lohusa küloduna göre daha rahat bence.
En önemlisi olumlu düşünün, psikolojik olarak hazırlanmak çok önemli. Sağlıkla alın kucağınıza inşallah 🙏🏻
Başka sorularınız olursa seve seve yardımcı olurum 😊