muzeyyenoktn ikili tarama genelde 11. Haftada yapılıyor. En geç 13+6 ya kadar yapılması gerekiyor. Kadın doğum kan testi için gönderiyor. Sonra kan veriyosun. 1 tüpünü sana geri veriyolar. Sen de labaratuara götürüyosun. 10 gün sonra labaratuara tekrar gidip sonucu alıyosun. Ve kadın doğuma gidip sonucu gösteriyosun. Üçlü taramayı 16. Haftadanyaptırdım galiba pek hatırlamıyorum. Zaten ikili de sorun çıkmayınca tercihe bağlı oluyo. Ben doktor kan testini vermiş bulundu diye veriverdim kanı. Zaten nolur nolmaz diye aç karnına gidiyorum devletteki muayeneye. Testler için devlete, normal muayenelerde özele gidiyorum. Eğer bebekte sorun olursa aldırma düşüncen varsa fetal dna yaptırılıyo genelde. Bi de içinde şüphe kalmasın diye. Ama plesentayla bebeğin yapısı farklıysa %1 ihtimalle fetal dna sonucu da hatalı çıkabiliyo. 19+4 te detaylı ultrasona girdim. 19+5 te şeker yüklemesinyapıldı. Normalde şeker yüklemesi daha sonra yapılıyo. 20+2 de td aşısı oldum. Genel tahlil için 3-4 haftada bir sağlık ocağı çağırıp kilona bakıp kültür ve kan tahlili yapılıyo. Çok şükür bi şüphe olmadı. Eğer en ufak şüphe olsaydı fetal dna bana yakın geliyodu, hatta kesin yaptırcam diyodum. Annem sorun çıksa aldırcak mısın dedi ben de “yoo” deyince bana aydınlanma geldi vazgeçtim. Amniyosentez yaptırmak isteyip istemediğin soruluyo. Amniyosentez de bebeğin kesesinden içeri iğne giriyo ve kesenin içindeki sıvı alınıyo. İşler ters giderse veya kese patlarsa bebek sağlıklı olsa bile ölebiliyo. Ben de asla istemiyorum dedim zaten. Fetal dna ücreti 300 dolar demişlerdi.