tugce4545 Ben işe başlayacağım diye 29 aylıkken tuvalet eğitimine başladık mecburen. 2.5 yaş civarı. Gece ve gündüz için aynı anda bezi bıraktık. Gece de artık bez olmayacağını anlattım falan. Yatak pedleri oluyor, hastalar için de kullanılabilenlerden. Alevi sökmektense onları kaldırmak daha pratik geldi. Ben başta 2-3 sefer uyandırdım ama sonra nispeten hızlı alıştı. Gece kimi zaman kuru kalktı. Yatmaya yakın sıvı tüketimi varsa kesebilirsiniz bence. Su içtiği gibi bizde de hala gece kalkmazsa kaçırabiliyor.
Benimki de gündüz bilerek altına yapardı ve temizle derdi. İşe gittiğim için bir nevi ceza. Ben de acaba erken mi başladım diye düşünürdüm. Ama 3 yaş artık yapabiliyor olmalı. Gündüz güzelce konuşun. Tuvalet kitapları var onlarla destekleyebilirsiniz. Tuvalet bile ayrışma içerirmiş. Kakasını tutması mesela, bir uzvu gibi davranıp bırakmak istemezmiş kimi çocuk ve kabız olurmuş. Çiş de benzer olabilir. Gece uykuda 2-3 saate bir çişi gelmemiş de olabilir, atıyorum yattığı saate göre 3-4 saat sonra kaldırsanız, ben 3 gibi kaldırdığımda genelde çişi oluyor. 1 ay falan sürüyor ortalama bu mesele