merhaba 40+2 de normal doğum yapmıştım annem dua okuyup suyunu ilk sancılarımda içirdi suya bıraktı o açıldıkça rahim de açılıyormuş ondanmıdır bilmem benim açılmalarım hızlı ilerledi . 5 cm den iki saatte tam açıklık oldu ama doğum sonrası hemen çıkarılması gerekiyor sudan kanama çoğalıyormuş suda kalırsa tabi bunlar annemin dedikleri bende uyguladı işe yaradı