smyyy95 kuzum şöyle anlatayım sana, tsh yüksekliğinde prolaktin artabiliyor. Bu da adet düzensizliğine ve yumurtanın kalitesizlesmesine sebep oluyor. Progesteron hormonu genelde dusuk oluyor ve kimyasal gebelik ihtimali yükseliyor yani embriyo yeteri kadar tutunamiyor. Diyelim ki hamile kaldın her sey yolunda bebek tutundu, o zaman da iyot eksikligi bebegin gelisimini etkiliyor gelisim geriliği olabiliyor. Hipotiroidi demek, vücutta iyot eksikliğine bagli olarak tiroid bezinin yavas calismasi durumudur. 1. Sebep vücuda alınan iyot eksikligi ile 2. Sebep genelde strestir çünkü stres antikorları etkiler ve savas haline dönüşür bu da ya hipotiroidiye çevirir ya da hipertiroidi. Şans şu ki, bu ilac duzenli kullanımda eksik olan iyotu tamamlar ve gebelikte de Gönül rahatlığı ile kullanılabilir çünkü bebek besini anneden alir anne iyotu tamamladıkca bebek de gelisimini devam ettirir. Ancak hamilelik öncesi hipotiroidi sağlıksız gebelikleri getirebilecegi icin mutlaka kontrol altina alınmalıdır. Hipotiroidi olan kisilerde İnsülin direnci olabilir, pcos eğiliminde olabilir bunların hepsi dogru orantılı. O sebeple iyi bir takip gerekir mesela İnsülin direncin ne durumda prolaktin yuksek mi tsh etkilemiş mi bunlar da onemli. O sebeple mutlaka doktor kontrolünde dozlar alınmalı ve kafaya gore birakilmamali doz atlanmamali. Degerlerin normale geldiğinde tekrar hamilelikte nuks edebilir ve hic korkma ilaci Gönül rahatligi ile kullan. Eger hamilelikte tekrar ederse doktorun isteğine göre 4-6 haftada bir tsh tahlil kontrolu yapılıp takip edilir. Hashimatoda genelde anti tpo antikor yuksek olur, bu antikor gebeliğin 20. Haftasından sonra bebeğe plesantadan geçebilir ve bebekte tiroid hastasi olma ihtimali olabilir bu sebeple kan değerleri yakından takip edilir. Su an yapman gereken en onemli sey 1. Stresten uzak durmak. Stres antikorlari cok çabuk etkiler. 2. İlacını duzenli kullanmak. 3. Tamamen saglikli bir beslenme yaşamına geçmek ve ideal kiloda olmak. Cunku hipotiroidi hastalari kilo almaya cok müsaittir ve kolay kilo veremez. Pilates yaparsan cok iyi olur. Gerisi tevekkul dua. Mutlaka bir diyetisyenden destek al beslenmeni düzenle. Cok cok yuksek bir değerin yok ancak yine de yuksek cunku gebelikte istenilen değer 0.5 ile 2.5 arasındadır. Mutlaka endokrin doktoruyla birlikte gebelik surecini yürüt. Selenyum iyi gelir gunde 2 tane fazla degil sadece 2 tane brezilya cevizi tuket. İçinde cok iyi selenyum ve çinko var. 2 den fazla asla alma. İlacını sabah aç karnina içeceksin ekstra bir takviye veya vitamin kullanıyorsan ilaçtan 4 saat sonra al 🌸