Semilk05 bu adımı atmanız bile cok ic açıcı bir durum. Ben çocukların icinden biri olarak yazayim, bir ebeveynin evladına yapacagi en büyük kötülük telefon tablet video oyun vs alistirmasidir. Simdi biraz sizin çocuğunuz alismisa benziyor, ama bunu sabırla ve yavaş yavaş tamamen biraktirabilirsiniz. Siz etkinlikle eğlenceli oyunlarla once onun zevk almasını sağlayacaksiniz. Önüne kalemi vereyim hadi çiz degil etkinlik, isin icine kendinizi katın. Evcilik oynayın, siz bebek olun, aşçılık oynayın size oyun hamurundan yemek yapsın ikram etsin. Misafircilik oynayın, kapıyı çalın falan boyle degisik sesler cikarin, saklambaç oynayın, bir nesneyi saklayın sıcak soğuk oynayın, birlikte kesinlikle muttafaga girin, bırakın doksun kızmayın sabırlı olun birlikte pişirin temizleyin görevler verin. Bunlardan sonra zamanla ekran istemez. İkincisi zamanla kendi kendine oyun kurmaya başlar. Kitaplar okuyun birlikte, kinetik kum var sofra bezi serin bisiler yapın. Bir sürü yani hangisini yazsam. Ben kizimi ekransiz büyüttüm, cok küçükken beraber oynadık,zamanla kendi oyun kurdu,lego asiri severdi. Simdi sabah kalkar kendi başlar oyuna,neler neler kuruyor. Senelerdir kendini iyice geliştirdi. Okula başladı,öğretmen direkt farketti ekran yok mu dikkati cok iyi dedi. Emeklerinize değiyor. Allah herkese idrak nasip etsin bu cocuklar ilk ailede öğreniyor herseyi. Ne ekersek onu bicecegiz. Sadece yasi çarpı 10 dk kadar çizgi film izleme hakki var. Hala ekran yok, cunku ihtiyaç duymuyor, hicbir şeyde kaçırmıyor aksine kazançlı cikiyor. Biz cok karşıyız çünkü.