Bu his yüzğnden kaç kere doktora gittim bilmiyorum. 20+4 ten beri vajinada dolgunluk, sanki tenis topu varmış gibi sert bir his ve basınç var, 20+6 da acile gittim, sancıyla bağladılar sancı yok, serviks ölçüldü 32 33 çıktı, bebek baş aşağı. 5 gün sonra kendi doktoruma gittim, serviks 39 bebek hep baş aşağı pelvise biraz basıyor. İnanın 3 gün önce bir daha gittim başka doktora, bebek baş aşağı, serviks 29 ölçüldü bu kez.. ben tedaviyle hamile kaldım 2. Gebeliğim. En başından beri progestan kullanıyorum. Bu serviks ölçümünü gebeliğin başından beri yapıyorlar, inanın her doktor farklı ölçüyor, kafayı yiyeceğim hangisi doğru bilmiyorum. Hafif sıkışık gidince uzun ölçülüyormuş, idrar kesesi boşsa daha kısa. Vajinal bakılırsa daha uzun, karından daha kısa.. velhasıl 22+4 üm ama bu vajinal baskıdan çok zorlanıyorum. Vulvada varis oluşumu diye bir şey okudum, yani aşırı kan göllenmesi sonucu vajina girişi civarında varisler. Bu da aynı şikayetleri oluştururmuş, bu yönden doktor muayene etti mi?