tugba0305 Doktor bebeğin suyu çok fazla dedi.İlk defa botyle birşey duydum.Bubdurumu yaşayan var mı ?
mervekrksz tugba0305 24 haftalıkken bende suyumun fazla olduğunu öğrendim gebelik şekerinden şüphelendi doktorum ama çıkmadı tam 28 haftaya girdiğimde sancılarım tuttu hastanede yattım ciğer geliştirici filan vuruldum bebeğim erken doğacak diye çok korkmuştum ama çok şükür progestan iğne fitil günde altı defa sancı kesicilerle durdurduk şimdi 37 olacağız şu fazlalığının böyle riskleri olabiliyor uygun diyetle belki düzelir seninki meyve hamur işi tatlıdan uzak durmak gerekiyormuş benim suyum daha yeni normale dönmüş 🥲
eni67 Benimde öyle idi suyum fazla idi şimdi düzelmiş canım beslenme ile ilgili sanırım gebelik şekeri var mı kaçıncı haftasın
tugba0305 mervekrksz sadece test yaptır dedi ama yan etki yaşayan çok o testten ve hiç diyet veya şunu yeme bunları ye gibisinden yönlendirmede bulunmadi
ozguvenc benim bebeğimin de suyu fazlaydı ve karın çapı öndeydi doktorum gebelik şekerinden şüphelendi ve şeker yüklemesini zorunlu tuttu ama şekerim aksine düşük çıktı normalin de altında. zaten benim şekerim hep düşüktü hayatım boyunca. bebeğimde detaylı ultrasonda vs de bir sorun olmayınca anne babaya benzemiş demek ki diye yorumladık doktorumla 🥲bugün tam 37deyiz suyum hala üst sınırda ama bir problem olmadı. şeker çıkmasın diye akşam 6dan sonra tatlı ve özellikle meyve yeme demişti doktorum. çok dikkat etmedim açıkçası çıkmayınca. suyun fazlalığı bebeğin karaciğer fonksiyonları ile ilgiliymiş. fazla çiş yaptığı için su artıyormuş. siz kendiniz yine bol su için, arttırır diye korkmayın aksine dengeler.
tugba0305 ozguvenc eskisinden çok daha fazla su içme isteğim oldu zaten ağzım kuruyor resmen.bizim bacak boyu kısa dedi onun dışında diğer yerlerde sorun yok dedi.karnindan şu aldırıp hastalık var mı baktırabilirsin dedi ama ben bu tarz test ve işlemlere karşıyım
eni67 tugba0305 canım benimde şekerim malesef yoktu ama şeker testi yaptırmadan önce yemeklerden sonra ağzım kuruyor du evde şeker ölçüm cihazı aldım onla ölçtüm ve şekerim yemek yedikten bir saat sonra aşırı çıkıyordu iki saat sonra düşmeye başlıyor doktora söyledim bunu oda önce kan testi yaptı önce aç baktı sonra bişeyler yedim bir saat sonra baktı sonra iki saat sonra baktı şekerim yüksek çıktı şeker yüklemesi yaptık daha sonra ondada aynı çıkınca dahiliye ye gittim diyete rağmen istenilen değerlere düşmüyor du şimdi insilün başladılar su fazlalığı ve bebek önde gidiyor du birde üzerine tansiyon çıktı evde kendin takip et şeker ölçüm cihazı al yemeklerden bir saat sonra ölç meyve yasaklandı bana bütün hamur işleri makarna pilav hepsi Rabbim yardımcımız olsun inşallah sağ salim kucaklarımıza alalım
kvsr1603 tugba0305 dahiliyeden 3 aylık şekerinize bakılmasını isteyin ve insülin direncine daha sonra bir diyetisyenle devam edin açlık tokluk şekerine de baktırın anlaşılır zaten bende şeker yüklemesi yaptırmak istemiyorum önceki gebeliğimde olduğu için şimdiden dikkat etmeye kendim evde ölçmeye başladım
ozguvenc tugba0305 herhangi bir sorun gözükmüyorsa zaten gerek yok ki aslında. ikili, üçlü, dörtlü taramalar, detaylı ultrason, afp testi hepsi bunun için var. bir anormallik yoksa öyle bir teste yönlendirilmemeli bile bence 🙏🏼
ozguvenc tugba0305 ama bence siz yine de önlem amaçlı evde şekerinizi takipte kalın madem öyle bir sorun yaşıyorsunuz 🙏🏼 ne olur ne olmaz en fazla diyet beslenirsiniz
tugba0305 ozguvenc yani mantık bana saçma geliyor şekerli birşey içersen illa ki yükselir ama anlık olacaktır o çünkü öncesinde şeker sorunu yaşamayan insan o an içince çıkar illaki test mantıksız geliyor
tugba0305 eni67 amin inşallah kaçıncı haftadasınız ve insülin kullanmak hamilelik sonrası da sizin için sıkıntı olmayacak mı
tugba0305 kvsr1603 ilçede yaşıyorum ve hastane malesef çok sıkıntı ama inşallah dahiliye doktoruyla bu konuda anlaşıp dediğinizi yaptırabilirim
eni67 tugba0305 biz 34+3 olduk muhtemelen inşallah gebelik ten sonra gerek kalmaz dedi doktor dahiliye doktoru şuan zaten en düşük doz kullanıyorum üç aylık şeker de benim sorun çıkmadı malesef 24 haftadan sonra bende şeker çikmaya başladı
tugba0305 eni67 Allah yardımcınız olsun.Sağ salim kucaklarımıza alalım yavrularımızı inşallah.bulunduğum yerde hastane ayrı sıkıntı sağlık ocağı ayrı sıkıntı o yüzden güvenip gidemiyorum bakalım bir şekilde halletmeye çalışacam bende.hastane doktor ilk geldiği hafta rapor aldı, bu hafta gittim eğitimde 1 hafta yok dediler, her hafta cuma günleri poliklinik kapalı zaten.sağlık ocağı doktor yok sekreter bakıyor ilaç diyorsun yanlış kodlarla yazıyor tam bir fiyasko