Gebelikte beslenmeyle ilgili çok güzel bir video buldum bunu izlerseniz gebelikte beslenmeyle ilgili çok güzel yardımcı oluyor. Buraya bırakıyorum
http://youtu.be/uY1ImWGNbk4 özet geçecek olursak ;
1) Gebeliğin ilk üç ayında kendi normal beslenmenize ek olarak sadece 300 kaloriye ihtiyacımız var. Bu da
*1 bardak süt
*1 adet köfte
*1 dilim ekmek
*1 meyveye
Karşılık gelmektedir.
2) Gebeliğin ikinci 3 ayında ise 350 kaloriye ihtiyacımız vardır; yani 1. maddedekilere ek olarak sadece 1 meyve daha ihtiyacımız vardır.
3) Son 3 ayında ise 400-450 kaloriye ihtiyacımız vardır. Bu da 1. Maddedekine ek olarak toplam yenilen meyve sayısını 3-4 e çıkarmaya denk gelmektedir.
Doktorun dediğine göre örnek bir beslenme tablosu oluşturulacak olunursa;
Sabah:
*1 adet haşlanmış yumurta (10 dakikadan fazla haşlanmamış olması lazım)
*2 dilim sert peynir (yani krem peynir yada labne olmayacak)
*1 bardak süt ( laktozsuz yada light olabilir, süt içemeyen akşam 1 kase yoğurt yemeli)
*5 adet zeytin yada 3 adet ceviz yada bir porsiyon avakado
*2 dilim tam buğday ekmek (beyaz ekmek kesinlikle yenmemeli, kepek ekmek de tercih edilmemeli çünkü demirin emilimini yavaşlatıyor.)
*Bunun yanında domates, salatalık, biner ve yeşilliğimizi yiyebiliriz.
***REÇEL BAL önerilmiyor ancak çok canınız istiyorsa 1 tatlı kaşığı tüketilebilinir. 1 tatlı kaşığı reçel 1 meyveye denk gelmektedir. Eğer bir tatlı kaşığı reçel tüketirseniz o günkü meyve porsiyonunuzdan 1 tane azaltmalısınız. Ki bu ilk 3 aylık dönemse o günkü tüketmeniz gereken meyve sayınız 1dir. Ve bu hakkınızı kaybetmiş olacaksınız.
***ÇAYsız kahvaltı yapamam diyenler çayı kahvaltıdan en az 1 saat sonra tüketmelidirler.( çünkü demirin emilimini yavaşlatır.)
***Günde 2 bardak hakkımız var. (Çay, kahve, nescafe, bitki çayı olarak toplamda 2 )
***Bitki çayı olarak ıhlamur rezene tüketilebilinir. (Adaçayı tüketilmemeli zararlı)
Ara öğün (11:00)
***Yapılması şart değildir ihtiyaç duyuluyorsa eğer;
*Meyve + 3 ceviz veya badem veya fındık ( sabah tüketmediysek eğer
*Bir diğer altenatif Meyve + yoğurt ( yoğurt meyvenim şekerini düzenler, kan şekerinin ani artmasını engeller)
*Bir diğer alternatif Meyve + probiyotik yoğurt
*Bir diğer alternatif Meyve + kefir
*** Yukardaki tek yıldızlılardan sadece 1 tanesi tercih edlecektir.
Öğlen (13:00-14:00)
*4 köfte kadar et grubu (aşağıdaki 2 yıldızlılardan bir tanesi)
**Et ( mümkünse hindi daha faydalı tüketilebilinir)
**Balık (haftada 2 tüketilmeli kızartma olmamalı, omega3 bakımımdan en zengini somon, dip balıkları tüketilmemeli, midye tüketilmemeli)
**Tavuk
**Kurubaklagil (fasulye, nohut, mercimek -et tüketemeyenler için özellikle )
*Veya sebze yemeği
*Yanında salata yenebilir
*** Bunlardan hiçbiri tüketilemiyorsa o zaman sabahki yumurtaya ek 2 haşlanmış yumurta daha tüketilmelidir.
*** Bir diğer alternatif 4 köftenin 2sini öğlen 2sini akşam yanında yarım porsiyon sebze yemeğiyle tüketilebilinir.
Ara öğün (17:00)
**Mutlaka yapılmalıdır kan şekerinin en çok düştüğü saattir.
*Meyve +yoğurt olabilir. (Günlük meyve hakkımız dolmadıysa)
*Veya 2 grissini + 1 dilim peynir
*Veya 2 grissini + 1 bardak ayran
Akşam
*Öğlen sebze yediysek akşam 4 köfte kadar et (kırmızı et, tavuk, balık, hindi)
*Öğlen et yediysek akşam sebze
*Öğlen sebze yediysek akşam kurubaklagil ( et tüketemeyenler özellikle)
*Öğlen 2 adet kadar et yada köfte yediysek yarım porsiyon sebzeyle akşam da kalan 2 adet hakkımızı yarım porsiyon sebzeyle tüketebiliriz.
Yatmadan önce çok midesi kazınanlar için;
*1 dilim tam buğday ekmek bir dilim peynir
*1 bardak süt içine çubuk tarçın atarak (sabah veya ara öğünde içmediysek)
Ben bu listeye göre beslenmeye özen gösteriyorum. 3 ayda sadece 1 kilo aldım. Umarım size de faydası olur.