Eveeeett kızlar doğum yapalı, oğlumla kavuşalı tam 11 gün oldu. İlk gebeliğimdi ve baştan beri risksiz normal bir hamilelik geçirdim bu sebepten şartlar uygun olursa vajinal doğumu çok istiyordum.
19 ocak sabahı nişanım geldi 30 dkka arayla gelen sancılarım başladı biraz düzensizdi sonra öğleye doğru 15 dkkada bire düştü. Zaten kontrolüm vardı acele etmedim kontrole gittim doktor açıklığımın hiç olmadığını ama yavaş yavaş olabileceğini sancılarım 5 dkkada bire düşünce gelmemi istedi. Diğer kontrolüm çarşamba günüydü. 2 gün boyunca evde sancı çektim. Sandalyelere asıla asıla squat çeke çeke mahvoldum. Sürekliii hareket etmeye calıstım bol bol duş aldım hurma yedim hatta yer falanda sildim sırf acıklığım olsun diye. Meryem ana otunu yaptım tam 3 saatte kocaman açıldı (salı günüydü). Artık salı günü sancılarım 6-7 dkkada bire düşmüştü. Dualar ediyodum allahım insallah açıklığım vardır diye…veee çarşamba günü oldu doktor kontrolümde açıklık 4-5 cme gelmiş dedi doktorum ve direkt yatış verdi. Saat 10 da yatış yapmıştım 10.30 da hafif bir suniyle başladık ama inanın çok azdı 1 dkkada 1 damla zor düşüyordu saat 11.30a doğru artık sancım sıklaşmıştı 6 cm açıklığım olmuş. Ve suyumu patlattılar yatakta sıcak bir histi can yakmadı. Allhtan ki patlatmışkar oğlum kakasını yapmış. Ebem tam zamnında patlattık daha yeni yapmış dedi. Saat 12 den sonra artık vücudum zorlanıyordu aşırı. Ağrı 3-4 dkka bile sürmüyodu sürekli geliyodu nst bagladılar 2 ye kadar en zoru yatakta ona bağlı kalmaktı cidden.. kafas tam yerleşmemişti oğlumun dik pozisyonda çektim son sancılarımı sürekli alttan gelip muayene etmeselerde 7 cmden sonra artk elle muayene sıklığı arttı..ebem geldi muayene etti sancım geldiğinde ıkınmamı istedi bu beni çok zorladı ıkınmayı resmen bilmiyordum. Ebem sağ olsun bana resmen o acı içinde ıkınmayı öğretti ve doğumhaneye gittiğimizde bunu yaparsan hemncecik doğurursun dedi. Biraz motive oldum. saat 1.30 da falan 7cm e gelmiştim 2.15 te ben ebeye artık kaka hissimin geldiğini söyledim 9 cm olmuştu eliyle biraz müdahale edip artık doğuma gidiyoruz dedi. Aşırı sevinmiştim korku falan asla düşünmüyordum. Saat 14.35 te girdim doğumhaneye 14.40 da doktorum geldi 14.51 de oğlum kucağımdaydı. 3 ıkınma yaptım ve cidden güzel yaptım kendimden beklemiyordum. ( kollardan destek alıp çenemi kendime yasladım bu sayede ıkınmk kolaydı) sonrası zaten aşırı güzel bir rahatlama…anlatılamaz inanın bebeğim kucağıma geldiğinde her şey bitmiş hissi muazzamdı. Plesanta vs cıkrıldı ufak bi epizyom vardı doktorum istersen anestezi vereyim dedi kabul ettim 10 dkk sürmedi dikişim sonra odaya geçtik. Cidden kendimi hep normal doğuma hazırlamanın verdiği bir cesaretle vajina doğum yaptım. Sancı en zor kısım cidden doğurmak aşırı basitti. Eğer her şey yolundaysa korkmayın kızlar anne olunca her şeyi unutuyoruz 🥹