Canım bende bilmiyorum chat gpt ye sordum bu şekilde imiş ; Yani hafif yüksek çıkmış (sınırın az üstünde).
Bu ne anlama gelebilir?
• Kadınlarda testosteronun biraz yüksek olması adet düzensizliği yapabilir.
• En sık nedenlerden biri PKOS (Polikistik Over Sendromu)dur. PKOS’ta:
• Adetler düzensiz olur
• Tüylenme artışı, sivilce, saç dökülmesi olabilir
• Testosteron ve/veya diğer androjen hormonlar yüksek çıkabilir
Ama ⚠️ tek başına bu testle kesin tanı konmaz.
Doktorun genelde şunlara da bakar:
• LH, FSH
• DHEA-S
• Prolaktin
• TSH
• Ultrason (yumurtalıklar)
Özetle:
👉 Değer çok uçuk değil ama normalin üstünde
👉 Adet düzensizliğiyle birlikte olduğu için kadın doğum / endokrin tarafından değerlendirilmesi doğru