Bsraa_34 5 aylık bir bebeğim var. İleride 2. Çocuğu yaparsam doğumdan sonra neler yapardım söyleyeyim sana. Keşke biri de bana söyleseydi.
Sezaryen de olsa normal doğum da olsa, doğum olunca hemen ten tene temas talep et. Göğsüne koysunlar, sadece süt gelsin diye değil hem bebek sakinlesin annesini hissetsin hem de bu andan mahrum kalma.
Bebeği ilk emzirdiğin zamanlarda bebeğin emme kuvveti güçlü olmayacak memeyi iyi tutamayabilir. Bunun için önce serçe parmağını sok ağzına , güzelce emecek emmesi kuvvetlendiği anda memeni ver ağzına, sonra memeni emsin. Ama bunu sürekli yapman lazım, çünkü çenesi çok kuvvetli değil.
Sana doktorlar hemşireler, 2 saatte bir emzir derse buna inanma. Sürekli emzir sürekli. Doğdu ya, kucağından düşürme. Yarım saatte bir habire emzir. Emzir ki hem sütün gelsin hem de bebek aç kalmasın.
Bir de bebekler çok fazla sarılık oluyor yeni doğunca, sarılık yaşamamak için ben 2. Bir bebeğim olursa damlatma yöntemi ile azıcık mama vermeyi düşünüyorum. Yani mememi emiyorken yukarıdan şırınga ile biraz mama da vericem ( hipp keçi sütlü olanından) , çünkü başta iyi beslenemiyorlar, süt herkeste hemen tam randımanlı gelmiyor. Bi de senin yerinde olsam doğumdan sonra hem habire emzirirdim, hem de sağım yapardım 5 cc bile çıksa onu damlatma yöntemi ile şırıngayla bebeğe verirdim, hem de bi yandan azıcık mama verip bebeğin sarılık olmasını engellerdim. Yani bunları şimdiki aklım olsa yapardım. Genelde eskiler şekerli su verirlermiş , ben başta hem mama hem de şekerli suya karşıydım ama bebeğim 3. Günü sarılık olunca mecbur mama verdim 1 hafta. Sonra anne sütüne geçtik tamamen. Anne sütünün gelmesi için ilk dönem sağım yapabilirsin düzenli bi de sıcak su sütü artırıyor. Vaktin olursa bu dediklerimi yaparsan hem sütün gelecektir hem süreci sorunsuz atlatırsın.
Azıcık mamadan çekinme, sarılık olursa 1 ay büyük sıkıntılar çekiyor insan.