sinemysbaby Doktorların vurguladığı risk, uzun süre tedavisiz kalan ve ciddi derecede yüksek TSH durumları için geçerli. Özellikle ilk trimesterde çok yüksek TSH + düşük serbest T4 varsa ve aylarca fark edilmezse riskten bahsediliyor.
TSH 3.9 gibi sınıra yakın değerlerde, hele ki T3 ve T4 normal aralıktaysa, ani bir beyin hasarı söz konusu değil. Zaten bu yüzden doktorlar hemen tedaviye başlıyor; risk oluşmasın diye önlem alınıyor.
İnternette “TSH yüksekliği beyin hasarı yapar” gibi genellemeler korkutucu ama tek başına bu değerlerle birebir böyle bir durum yaşanmaz. Gerçek hayatta da çoğu kişi bu değerlerle sağlıklı bebekler doğuruyor. Önemli olan takibe almak ve gerekirse ilacı düzenlemek.
Yani bu durum “oldu bitti” bir şey değil, önlenebilir ve kontrol edilebilir bir süreç.Ayrıca oldukça önemli bir durum uzun süre tedavi edilmezse sıkıntı