bu konuda 2 önemli durum var bence, yaş ve çocuk isteği. her iki taraf da çocuk istiyorsa 1 yıl evliliğe adapte olduktan sonra düşünülebilir. ama 30ların sonlarında ya da 40ların başındaysa kadın o zaman vakit kaybetmemek gerekir eğer çocuk isteniyorsa. ben 24 te evlendim. çocuk isteğimiz de yoktu. 8 yıldır evliyiz daha yeni düşünmeye başladık. çevreden baskı oluyor tabi yapın artık, evlenince yapsaydın okula başlamıştı falan diye ama önemli olan çevrenin ne istediği değil karı-kocanın ne istediği.