hadiye28 evet şekeriniz var diyet diyecekler tahminimce ama diyet son haftalarda etki etmiyor genelde çok çok dikkat etmeniz gerekiyor etki etmez ve yükselirse doktorunuzda bu konuda titizse insülin başlayalım diyebilir titizse dememin sebebi her doktor aynı hassasiyeti göstermiyor şekere karşı kendim yaşadım o yüzden diyorum. İnsülin falan korkmayın bunlar bebeğiniz için gerekli şeyler. Zararı önüne geçilmezse var yani diyet yapmanıza rağmen düşmüyor ama insülinde başlanmadı bebek doğum sonrası yüksek şekerden kesilince birden şekeri düşünce uyanamaz ve solunum sıkıntısı yaşar şekeri yüksek olan kişiler genelde bunu yaşar yoğun bakım süreci gelişir büyük oğlumda yaşadım. İnsülin olunca olmayacak diye bir şey yok riskler devam ediyor tabiki şeker sebebiyle bebekte hızlı gelişim oluyor ama gelişim boyut olarak kilo boy çap falan olarak hızlı olurlen ciğer gelişimi yavaş oluyor erken doğumda olma durumunda kalıyor çünkü kalp ritmi bozuluyor bu durumda ciğer geliştirici gerekiyor. Riskleri çok çok fazla Allah korusun vefata kadar gidiyor bu dediklerim genelde olanlar gerek diyetle gerek insülinle kontrol altına alınmalı. Büyük oğlumda bilmeden doğum yaptım yoğun bakıma girdi. 3.de aylarca yalvardım doktorları ikna edemedim kendi doktoruma gittim son 1 ay insülin başladık gayet iyi oldu ama ikiside 37 den üstünü görmedi. 3.ye hamileyim 16 haftalık 1 haftadır insülin kullanıyorum çünkü sabah açlıklarım düşmüyor . Çok çok geçmiş olsun sorunsuz sağlıklı kucağınıza alın inşallah 🙏🏻