Aysima51
17 gün önce doğum yaptım normal doğum oldu. Suni de aldım. Açıkcası o ana kadar insan ne yaşayacağını nasıl yaşayacağını bilmiyor düşününce orda bi kesik sonra dikiş vs gözü çok korkuyor. Ama ben sezeryandan hep korkan biriydim, dikişi kalkması yürümesi emzirmesi hep gördüğüm için ve daha önce hiç ameliyat tecrübem de olmadığı için çekinip sürekli dus ederdim. Bana söylüyorlardı inanmıyordum, normal doğumda bebek kucağına konduğu an her acın ağrın bitiyor diye. Gerçekten öyleymiş. O ana kadar evet ağrın sızın olacak, o sancı anında aktifliğin önemli, zaten ebeler seni yönlendiriyor öyle izin vermiyolar sakince oturmana. Ama doktorunu dinleyip nefesini kontrol edersen bebeğin çok kolay çıkıyor ebe yardımıyla doktor yardımıyla. Ve gerçekten karnına koydukları an ne sancı kalıyor ne ağrı. Orayı hissetmiyosun bile. Benim küçük bi epizyotemim oldu, dikiş atılırken doktor dikişi söylemeseydi bakmadan anlamazdım. Dikişim dikilip kanamam kontrol edilirken ben kızımı emziriyordum. O koltuktan inip yürüyebilmek, bebeğini desteksiz kucağına alabilmek büyük nimet oldu benim için. Elbet zor geçenler de vardır ama hemen ayaklanabilmek kimseden bişey beklememek çok güzel bi durum o psikolojide. Dikiş dediğin şey ağrısa ağrısa 2 gün ağrıyor hemen duşa girebiliyorsun, hayatına devam ediyorsun. Bunları düşünmeni tavsiye ederim. Doğum sonrası sana ihtiyacı olan çok minik biri olucak. Tabi ki sezeryan da bi tercih sebebi olabilir kişiden kişiye değişir zaten herşeyden önce bebek seçiyor nasıl geleceğini ama eğer biraz bile normal isteğin varsa yaparsın