minikmucizem20 Merhaba 🖐🏻 Kızım 27 aylık, 35 haftalık gebeyim. Asla bensiz durmayan, bensiz uyumayan ve uyku konusunda çok çok zorlu bir çocuk. Onunla kardeşi olacağından bağımsız, yetişkin bir insanla konuşur gibi ama kısa ve net ifadelerle konuşur anlatırım. Kucak istediğinde ve zorlandığım zamanlarda da istersen sarılabiliriz veya seni oturarak kucağıma alabilirim derim. Eğer huysuz bir anı değilse kabul ediyor. Onun dışında çocukların özellikle 2 yaşına kadar dikkatleri çok kolay başka yöne çekilebilir. Birkaç saniye alsanız bile hemen farklı bir şeyi böyle kocaman abartarak güzelleyip Odak noktasını değiştirmeye çalışabilirsiniz. Evet gerçekten çocuklu hamilelik çok zor (bana göre) ancak bir şekilde baş etmenin bir yolunu bulmamız gerekiyor.
Bir de hiçbir şekilde, onu kucağınıza alamayacak durumda olsanız bile bunun sebebini hamile olmanız olduğunu ona söylemeyin, hissettirmeyin. Anne hamile, karnında bebek var o yüzden alamaz" gibi açıklamalar yapmayın. Bu tarz yaklaşımlar çocuğunuzun bilinç altında “kardeşim olunca anneyi kaybedeceğim, onu paylaşmak zorundayım” şeklinde yerleşiyor. Ve bu kaygıyı arttırıp çocuğun daha çok anneye yapışmasına neden oluyor.
Bir de sağlıklı bir gebelik çocuk kucağa alındığı için sonlanmaz Allah ın izniyle 😊 ağırlık çalışan, halter kaldıran kadınlar var. Hadi çok ütopik olmasın, eskiden tarlalarda çalışıp sırtında yük taşıyan nenelerimiz de hep doğurmuş. Yani süreç zor ama kaygılanmayın ❤️