asdfffffffff Ben İngilizce öğretmeniyim. Kimi arkadaşlarım doğduğu günden bu yana parkta dahi sürekli İngilizce konuşmuş, yaş civarı çocuklar konuşmayı öğrenmişti. Ben o kadar yapamadım, yapmak da istemedim açıkçası. Bir diğer arkadaşım çocuklara oyun ablalığı yapıyor. 3 yaş ve üstü çocuklarla oyun yoluyla iletişim kurarak kısa sürede konuşmayı öğrendiklerini söylüyor. İlerleyen zamanlarda okul başarısına da etkisi olduğunu söylüyor, erken başlamak bilişsel anlamda olumsuz etkiliyor diyor. Bana bu mantıklı geldi, ana dilde kendini ifade edebilmesi öncelik gibi düşünüyorum.
Diğer taraftan çeviri hikaye kitaplarının “read aloud” versiyonlarına YouTube’dan bakıp onları hem Türkçe hem İngilizce okudum. Podcast veya masal vs açıp dinlettim. Kelime kartlarında sözcüklerin hem Türkçe hem İngilizcelerini söyledim. Ama önceliğim Türkçesini düzgün söyleyebilmesi oldu. Nisan ayında 4 yaşına girecek, şu an ara ara oyunları İngilizce oynuyoruz.
Ekran göstermeye başlayınca İngilizce çizgi filmler açmıştım, onlardan çok şey kaptı. Öncesinde İngilizce bir şeyler dinletebilirsiniz ama iletişim gibi olması daha etkili bence. Kendiniz de tekrar edin, ona tepkiler verin “well done, good job” gibi, öyle daha etkili olur diye düşünüyorum. Bu arada benim oğlum İngilizce konuşma çabalarıma bu zamana kadar direnç gösterdi, erken konuşmaya başlamıştı, ben İngilizce konuşurken “anne Türkçe konuş” diyerek sürekli beni durdurdu, ben de zorlamadım. Terzi bazen kendi söküğünü dikemiyor 😂