LadyX öptüm canım 🥰
Şimdi başlıyorum. Bizim doktor 5. Ayda tadimlara başlattı bizi. Muayenede tamamen oturması başini dik tutması önemliydi. Kasları çok güçlü dedi baslayalim artık dedi. 3 gün kuralı kalktı sadece alerjik gıdalarda 3 gün uygula dedi. Ben de yoğurt yumurta tahin gibi seyleri 3 gün verdim. Öteki besinleri istersen yine 3 gün verebilirsin dedi de ben vermedim. Önce yoğurt verdim 3 gün sonra sebzelere geçtim. Kabak verdim ertesi gün kabak patates karistirdim verdim çünkü patates yapış yapış oluyor tek başına. Sonra havuç, bezelye, biber, sarımsak soğan falan diye gittim aklıma gelmiyor şuan 😄sebzeler bitince yumurta verdim sonra meyveler sonra tahin falan. Mesela sebzeler Bitince birbirine karıştırıp veriyordum öyle çeşit yapıyordum. Blender dan geçirmek yasak çatalla ezeceksin direk püre yapmak yok dedi. Başta korktum ama iyiki öyle başlamışiz. İlk zamanlar refleks olarak oguruyordu ama sakin olmak onemli. Kendi çıkartıyor zaten 😄 Allah korusun nefessiz kalma morarma gibi durumlarda bizim müdahale etmemiz gerekiyormus. Öteki türlü ellemeyecekmissin. 6 aylık kontrole gittiğimde doktor artık günde tek öğün yarım çay bardağı yedir yerse daha fazla verirsin dedi. O şekilde devam ettik. 8-9. Ayda falan artık tamamen 3 öğün aralarda da meyve yoğurt falan yedirmeye başladım.
Bu arada artık şey de yokmuş su ay bunu yer bu ay bunu yer onlar da yokmuş. Tadimlar bittikten sonra bal hariç ne istersen yedirebilirsin dedi. Patlıcan ve domates pişik konusunda pek önermiyoruz ama tattırmak istersen tattir dedi. Bende menemen falan yaptığımda veriyordum öyle.
Yemek yemeye alışması için bizimle sofraya oturtturduk hep, beraber yedik. Bu da önemli.
İlk zamanlar gorkeme özel şeyler yaptım ama sevmedi hiç 🥲 bende anam babam usulü gittim 7 aydan falan sonra. Yemeklerden tuzsuz ayırıp veriyordum. Zaten bizim hersey organik olduğundan salça tereyağ tarhana falan özel olarak almadım. Demin mesela kahvaltıda yumurta peynir zeytin tahin pekmez yedik beraber 😂
Buharda da pisirdigim oldu haslayarak da.
Ben cam rende buharda pişirici falan almadım. Normal rendenin yuvarlak delikli gözü de aynı şeyi yapıyor. Buharda pişirmek için de metal süzgeç vardı altına tavaya su koyup üstüne süzgeç üstünü de kapatınca al sana buharda haşlama 😂😂
Bebe bisküvisi 1 kere aldım hipp organik bebe bisküvisi ama yiyince şekerli olduğunu farkettim icerigine bakmamıştım baktım şeker var 🤦🏻♀️ daha da almadım çok da şart değil 😄 ilikli kemik suyu almadım hiç kendim de yapmadım vermedim yani kemik suyu ama almak istiyorum bende.
Ben dediğim gibi bebeğe özel ürün almadım o yüzden marka önerim yok bebek irmiği falan boş şeyler normal irmik de oluyor 🤷🏻♀️