Herkese merhaba doğum yaklaştıkça doğuma dair merak ettiklerimin sayısı artıyor eminim özellikle benim gibi ilk doğumunu yapacak olanların da bir sürü sorusu vardır öğrendiklerimi merak edenlerle paylaşmak istedim.
Balıkesir’de şehir hastanesinde takipliyim ve allah nasip ederse doğumu burada yapmayı düşünüyorum. Doğumhane nasıl doğuma kimler giriyor kaç gün kalıyoruz vs gibi sorularım vardı ben de doğumdan sorumlu ebeyle görüştüm ve merak ettiklerimi sordum eğer sizin de merak ettikleriniz varsa buradan fikir olabilir.
Ebe hanımla birlikte doğum katına çıktık tek kişilik yan yana odalar vardı doğumu bu odalarda yapacaksınız başka bir odaya geçme durumu yok dedi hem sancınızı burada çekeceksiniz hem de doğumu burada yapacaksınız dedi bebek de siz de aynı odada olmuş oluyorsunuz yani oda size özel odanın içinde doğum masasına dönüştürülen bir yatak, refakatçi için koltuk, pilates topu, duş almak için banyo, nst cihazı, bebek için kuvöz ne gerekliyse hepsi aynı odanın içindeydi. Doğuma doktorlar mı gelecek yoksa ebeler mi diye sordum hem ebeler hem de pratisyen hekimler oluyor dedi doğum yaptıktan sonra bebekle birlikte lohusa katına çıkılıyormuş orada 2 kişilik odalar varmış ve 24 saat kalınıyormuş 1 refakatçi ile birlikte tüm bunlar normal doğum için eğer sezeryansa doğumhanede doğum yaptıktan sonra yine lohusa katına çıkarılıp duruma göre en az 48 saat kalınıyormuş