wifii chatcpt de şöyle diyor
- haftada Tdap olman genelde bir sorun değildir.
Neden 27. hafta deniyor?
Tdap’ın 27–36. haftalar arasında önerilme nedeni, annenin oluşturduğu antikorların plasentadan bebeğe en yoğun bu dönemde geçmesidir. Yani amaç bebeği doğumdan sonraki ilk aylarda boğmaca (pertussis) hastalığına karşı en iyi şekilde korumak.
- haftada olmanın durumu:
• ✅ Anne için güvenlidir
• ✅ Bebeğe zarar vermez
• ✅ Aşı geçersiz olmaz
• ℹ️ Sadece antikor geçişi, 27–36 haftaya göre bir miktar daha düşük olabilir, ama hiç koruma yok anlamına gelmez
Tekrar aşı gerekir mi?
👉 Hayır.
Aynı gebelikte ikinci kez Tdap yapılması önerilmez (özel bir risk yoksa).
Ne yapmalısın?
• Bunu mutlaka doktoruna bildir
• Büyük olasılıkla “sorun yok” deyip devam edecekler
• Doğumdan sonra bebeğe yakın bakım verecek kişilerin (baba, anneanne vb.) Tdap yaptırması ekstra koruma sağlar