eed21 şunu da okudum son haftalarda Son haftalarda bebeklerin daha hızlı kilo almasının sebebi:
👉 plasentanın kana daha fazla şeker pompalaması.
Plasenta şunu yapar:
• Bebeğe daha çok glukoz gönderir
• Bebek bunu yağ ve kilo olarak depolar
• Özellikle 32–38. haftalar arası bu zirve yapar
Bu yüzden:
• 20–30. haftalarda bebek haftada 120–150 g alır
• 32–38. haftalarda haftada 180–250 g almaya başlar Ve bazı annelerde:
• Plasenta biraz fazla çalışır
• Şeker kana daha çok geçer