Merhabalar
Bugün doktora gittim sata göre 26+3 gözüküyorum ama ultrasona göre bebek 28+3 gözüküyor gelişimi önde bi sorun yok doğum pozisyonunda ve bu benim 2. Gebeliğim kasılmam çok bu yüzden progestan başladı doktorum erken doğum öyküm de var 1. Gebelikte her neyse sata göre 32 hafta olduğumda ultrasona göre 34 haftalık olmuş oluyorum ben zannetmiyorum ki bebek 40 haftayı dolduracak benimkiler erken gelmeye niyetli çalıştığım için 32. Haftada çalışamaz raporu alacağım ama doğum yaptıktan sonra iznim azalacak mı bilmiyorum kısalacak mı yani erken izne çıktığım için chatcpt sordum öyle bir şey yok diyor yazılanı aşağıya yazıyorum 32–37. haftalar
• Doktor: “Çalışamaz” raporu
• Bu süre:
• Maaş / SGK açısından hastalık raporu sayılır
• Analık iznine dokunmaz
📅 37. hafta
• Analık izni başlar
• Doğuma kadar “doğum öncesi 8 hafta” işler
👶 Doğumdan sonra
• EN AZ 8 hafta (56 gün) izin
• Erken doğum olursa → daha da uzar
⸻
❗ En çok karıştırılan yanlış bilgi
“32. haftada izne çıkarsam doğum sonrası iznim kısalır”
❌ YANLIŞ
Bu sadece şu durumda olurdu:
• 37. haftadan sonra analık izni başlamışken
• Doğum öncesi izinleri isteyerek çalışıp
• Sonrasına aktarmayı talep edersen
👉 Ama sen analık iznini erken başlatmıyorsun
👉 Sadece tıbbi istirahat alıyorsun
///// bu durumda hangisi doğru ben 32 haftada ilk gebeliğimde çalışabilir raporu aldığım için bilgim yok bilgi verir misiniz acaba teşekkür ederim 🙏🏻