Dilos24 Merhaba, ilk gebeliğimde kolestaz nedenli erken doğum yaptım. Fakat bu gebeliğimde aslında yaşadığım şeyin gereksiz bir erken doğum olduğunu öğrendim. Mutlaka birkaç farklı doktordan görüş alın.
Karaciğer enzimleri yükselir, el içi ve ayak altı aşırı kaşınır (döküntü olmaz) bir de kanda safra asiti testi yapılır. 0-10 arası referans aralığı, 19+ da kolestaz teşhisi koyulur 40 ve üzeri riskli gebeliğe girer