Elif_111 2 yaşında oğlum var bir kardeş düşünüyorum ona ama ben biraz kaygılı bir insanım hatta baya öyleyim özellikle de sağlık kaygım çok fazla mesela sürekli ya hamileyken veya doğumda bana bişey olsa oğlum napacsk diyorum ya da çocuklar küçükken ölsem napacaklar diyorum oğlum kadar hiç bir çocuğu sevemem sanıyorum doğum yapınca oğlumu nasıl bırakırım diyorum haksızlık olur mu oğluma diyorum böyle düşünceler çok kafamı bulandırıyor siz nasıl karar verdiniz 2. Çocuğa bu tür düşünceleriniz oldu mu nasıl aştınız
annekiz6141 Elif_111 Ben kızım 2 yaşındayken 2 çocuk defterini kapattık hele 3 yaşına gelsin dedik sonra aman yok yok dediğimiz ay hamile oldugumu öğrendim 😄😄😄😄 ben bu tarz şeylere asla girmek istemiyorum sonuçta alnimiza ne yazildiysa onu yaşıcaz.. Sizde bunları düşünmeyin 🌸 evladinizi da bence tek bırakmayın soyle bugun variz biz yarın yokuz kardeşler birbirine kenetlenir hiç değilse öyle düşünün
Zeynepefem Elif_111 hiç böyle duşuncelerim olmadi böyle şeyler dusunup psikolojinizi bozmayin herşey olacagina varir
busraaa_tasss Elif_111 bende aynı sizin gibiyim. 2. çocuğu istiyorum, ama aklımda Sürekli ya bana bişey olursa, ya ikisi daha çok küçükken ben olmazsam, hastalanırsam vs.. çok korkuyorum nedense
1ogrencianne Elif_111 bu düşünceler oğlun kaç yaşına gelirse gelsin olacak. Benim oğlum 6 yaşında 15. Haftaya gircem gebelikte. Ben de ilk öğrendiğimde çok düşündüm. Bunalıma girdim yine çocuk plânlı olmasına rağmen. Ama bir süre sonra geçiyor. O da canından bir parça olacak. İlki gibi sevilir diye düşünüyorum 😊 diğer türlü Rabbim can sağlığı versin. Ölüm gelmişse hiçbir şekilde zaten engel olamayacağız bugünün tadını çıkartmak lazım 😊
Elif_111 annekiz6141 evet haklısınız o konuda yalnız kalmasını bende hiç istemiyorum aslında biraz daha sonra istiyordum ama şu an ailemin yakınında yaşıyorum 1 buçuk sene sonra doğuya gideceğiz gitmeden aileme yakınken olsun büyüsün biraz da diye düşündüm ama bu kaygılar beynimi kemiriyor bu yüzden psikolojik destek görmüştüm zaten sene de iki üç kere sürekli gidip kan veririm kendimi hasta gibi düşünürüm sürekli en kötü şeyler benim başıma gelecek gibi hissederim
annekiz6141 Elif_111 peki arkadaş cevreniz var mi? Yanlış anlamayın bazen dertlesmekte insana çok iyi geliyor..
Elif_111 annekiz6141 çok değil ama bir iki tane var yakın arkadaşım eşime de çok sık söylerim ama artık eşimde annem de abarttığımı düşünüyor bu hastalık takıntısını hastalık hastası gibi oldum bazen geçiyor bazen geliyor sürekli internette gördüğüm her hastalığı bizim de başımıza gelirse diye düşünüp evham yapıyorum şimdi de çocuk istemeye başlayınca yine kaygılarım çıktı ortaya
annekiz6141 Elif_111 bunları düşünmenizdeki sebepte işte yalnız kaldiginiz için benim arkadaşım vardı işyerinden oda öyleydi hep hastaydi hep kendini hastalık hastası yapardı sonra evlendi çocuk yaptı arkadaş çevresi edindi düzeldi kendinize vakit ayırın 🌸
Elif_111 annekiz6141 haklısınız 😊eşim askeri personel gurbetteyim aile akrabam yok burda yakın şehirlerdeler ama yine de her zaman gidilecek yerde değil tabi yalnızlığın etkisi çok
Elif_111 busraaa_tasss bende böyle çok korkuyorum sürekli aklımda hastalıklar geçiyor ne görsem benimde başıma gelecek gibi hissediyorum sürekli kendimi kontrol ediyorum bi yerimde bişey var mı diye 2. Çocuk istemeye başladım yine kaygılarım artmaya başladı sürekli bunları düşünürsem çocuk falan yapamam daha zaten
annekiz6141 Elif_111 bazen bende de oluyor benim hiç yok arkadas cevrem ama annem bana 50 dk uzaklıkta babamda araba var sağolsun gelip alıyor 2,3 gün kalıyorum bana çok iyi gelir mesela annem. Bide annem yaşadığım yerde yalnız kalıyorum diye whatsaptan arkadaşlarının grubuna aldı beni 🤣 acayip eğleniyorum onlarla da
sdfdml02 Elif_111 kızım şuan 6 yaşında ve 1 aralıkta oğlumu kucağıma aldım . Bende sizin gibiydim kaygılarım korkularım çoktu ama hiç düşündüğüm gibi olmadı . Şimdiyi soracak olursanız uykusuzluk iki çocuğun bakımı evet zor ama inanın çok güzel ve yeri dolmayacak bir duygu❤️🥰
Birikii Elif_111 bence ikinci çocuğu isteyen her anne de bu kaygılar vardır ilk çocuğumdan başka bir çocuğu sevemem hastaneye gittiğimde bişey olursa vs gibi bende vardı hepsi kızım 5 yaşındaydı ve kardeş çok istiyordu eşim de öyle ben istemiyordum kızım yetiyordu ve başka bir kardeşi olsa haksızlık olur diye düşünüyordum sevemem diye yani kızım hep ön planda olur diye düşünüyordum ve kızıma da aynı vakti harcıyamam diye düşünüyordum annem hep derdi siz 3 kardeşsiniz üçünüzü ayrı seviyorum ama birini daha fazla sevmiyorum mümkün değil derdi ama anlamazdım. Hamile kaldım ve ikizlerim oldu yani 3 tane çocuğum var 3 ünüde ayrı seviyorum ama 3 ü de eşit kızımı daha çok sevmiyorum 3 ü de kalbim her şeyim iyiki doğurmuşum diyorum aralarında ki bağı anlatamam çok güzeller. Evet zorlukları var ilk zamanlar kızıma çok vakit ayıramadım sonuçta yeni bebek bakımı çok zaman alıyor ki bende iki tane ama herşey yerine oturuyor ve o Hamileyken duyduğum endişelere hiç yer kalmadı kayboldular gittiler
Elif_111 Birikii her şeye kucağa alana kadar gerçekten annelik çok zor fiziken de ruhen de ilk çocuğumda hiç böyle kaygılar yaşamamıştım en ufacık kötü şey düşünmüyordum ama şimdi daha hamile kalmadan her türlü şeyi düşünmeye başladım aralarını çok açmadan kardeşi olsun istiyorum oğlum çok yalnız kalıyor çocuklarla oynamayı çok seviyor ama etrafımızda kimse yok gurbetteyiz oğlum ilk önce bana arkadaş oldı şimdi kardeşi de ona arkadaş olsun istiyorum
Elif_111 annekiz6141 bir ara bende çok git gel yapıyordum arkadaş çevrem olmuştu o zamanlar rahattım bende şimdi hepsi tayini çıktı gitti bi arkadaşım kaldı çevrede kimse olmaması gerçekten zor oğlumda çocuklarla oynamayı çok seviyor daha kendisi 2 yaşında olmasına rağmen bebek gördüğü zaman küçücük diyip sürekli öpüyor oğlum da bu gurbette ilk önce bana arkadaş oldu şimdi de kardeşi ona arkadaş olsun istiyorum nasip artık😊
annekiz6141 Elif_111 benim kizcemde öyle inanki tam sevgi pitircigi ☺ ben ikinciye hamileyim kardeşi ona çok iyi gelicek eminim. Hakkınızda hayırlısı olsun kuzum iyi düşün iyi olsun ne zaman yazmak istersen burdayım 🌸