Kızlar banada 10 sene önce falan teşhis konuldu romotoid artrit. düzenli ilaç kullanmışlığım çok az ilaç içmeyi sevmediğim için damardan 6 ayda 1 serum alıyordum tek düzenli oydu, sonra onuda aksattım sadece atak dönemlerinde kullanıyordum deltacortil ve metotraxat. Gebe kalmadan 1 sene önce metotraxatı bırakmak lazımmış ben evlendiğimde bırakmıştım. Evlendikten 2 sene sonra hamile kaldım ve gebelikte hiç romatizma atağım olmadı çok rahattım hatta kronik boyun tutulmam vs vardı meslek kaynaklı o bile geçmişti, 21. Haftada bebeğimi kaybettim erken su gelişinden kaynaklı ve 1 ay sonra tutulmalarım başladı yeniden ilaç başladık o da atak geçince bıraktım yine, şimdi 17 haftalık hamileyim berbat bir ağrı sürecindeyim gebeliğimin başından beri progestan alıyordum riskli gebe grubunda olduğum ve kanamam olduğu için (kayıptan kaynaklı) progestan baskıladı galiba progestanı kestik 1 aydır kanamam yok diye , kestikten 1 ay sonra benim tutulmalarım ve ellerimde şişlikler yeniden başladı. Yeniden romatolojiye gittim ve deltacortil ile plaquenil başladı doktor en güvenli bunlar olduğunu söyledi gebeyken hiç kullanmadığım için bende endişeliyim açıkcası, deltacortili tutulmam bitince bırakıcam doktor 1 ay sonra gel dedi kortizonu ne zaman bırakmam gerektiğini söylemedi, 1 ay boyunca kortizon almaktan korkuyorum araştırırken sizleri gördüm inşallah sağlıklı bir şekilde kucağımıza alırız bebekleri, başka başlıklarda da plaquenili bebeğe bu hastalığımız aktarımı olmasın diyede kullananlar olmuş ucu açık bir konu