acelyasen en ideali 3-3,5 mümkünse 4dür. aklı ne kadar ererse o kadar az zorlanırsın ilkinin yükü hafifler biri ilgiye aç olur diğeri bakıma muhtaç. ikisi de bakıma muhtaç durumdayken iki çocuk zor olur. 2,5 yasında bence bebeklik evresinden çıkıyorlar 3e az kala büyüyorlar kızım ocakta 3 oluyor mesela ve yetişkin bir birey gibi derdini anlatıyor ihtiyacını söylüyor yapabiliyorsa kendisi karşılıyor yapamıyorsa yardım istiyor bez hariç herşeyi tek başına yapabilecek kıvamda çoğu zaman dolaptan yemeğini ya da yiyeceği şeyi alıp yiyebiliyor. biz sadece bezi bırakamadık onun dışında hiç bir zorluğu yok bana ben ise 19 haftalık hamileyim 2. gebeliğim daha zorlayıcı geçti bulantısı ağrıları hastalığı vs ve bu süreçte yine zorlanmadım kızım yeterince büyümüştü bakıma muhtaçlıktan çıkmıştı tek zorlayan yemek yapmak olmuştu onu da hallettik bi şekilde o dönemi atlattık şu an aklı eriyor kardeş ne demek biliyor varlığından haberdar heyecanla bekliyor hiç bir negatif söz duymadım bu zamana kadar ağzından doğumu iple çekiyoruz. doğduğunda ise kızım ilgiye bebeğim bakıma muhtaç olacak yani dengelerin çok sarsılacağını sanmıyorum eğer ilk kızımda hala bebek olsaydı 2 bebekli hayat zor olurdu ikisi de aklı ermedikçe bana ekstra yük olurdu zorlardı beni ama şu an kuş kadar hafifim :) ilk ay kimyasal gebelik geçirdim peşine hemen hamile kaldım planlıydı en basından beri istiyorduk ama bu yaş farkı icin epey bi bekledim