Kızlar zorlu günler geçirdim. Size de faydalı olması açısından anlatmak isterim çünkü ben hep burda yazılanları okuyarak bilgi edindim, bunu borç bilirim.
21+1de Detaylı ultrasona gittim. Doktor bebeğin kalbinde VSD (kalpte delik) gördü. “Doğana kadar kapanabilir ya da doğduktan sonra 5-6 yaşına kadar kalanabilir” dedi. Bunun dışındaki her şey normaldi fakat down sendromu olabilir dedi ve bu yüzden amniyosentez yaptırmamızı önerdi. Cumartesi günüydü. Pazartesiye kalmasın hemen yapalım şimdi vs dedi. Amniyosentez hakkında çok fazla olumsuz şeyler duyduğum için düşüneceğimi söyleyip çıktım. Sonrasında kendi doktorumu aradım. “Diğer bulgular normal bence gerek yok ama tabi sen bilirsin” dedi. İki doktor farklı görüşte olduğu için yine içime bir kurt düştü. Doktorum, “bir başka perinatologa da görün ona göre karar ver o zaman” dedi. Tabi bu süreç içinde ben 22+0 oldum. Çok iyi olduğunu duyduğum bir perinatologa gittim. (Cihazı Türkiye’de 5 doktorda varmış) Her şeye detaylıca baktı, her şey çok yolunda gidiyordu ki en son sıra kalbe geldi. (Kalp benim korkulu yerim çünkü annemi çok çok ciddi bir kalp hastalığından kaybettim.) Kalpteki deliği gördü. “Delik küçük fakat yer olarak olumsuzluk yaratabilecek bir yerde, down sendromu vs. var mı yok mu emin olmak için amniyosentez yapalım” dedi. Günlerden perşembe. “Cuma günü üniversitede derste olacağım, Cts pazar çalışmıyoruz, pztye kalmasın bebek büyüyor hemen karar vermelisin” dedi. . Biz eşimle yıkıldık tabi sonra konuştuk yaptırmaya karar verdik çünkü eşim benim kalan günleri bu belirsizlik ile yaşayamayacağımı düşündüğünü söyledi. Düşük risklerini sordum. “Risk var fakat ben bu konuda çok iyiyim” diyerek beni rahatlattı. “Bu durumda kendi akrabam gelse ona da yaptırmasını öneririm” dedi. Neyse ben amniyosentez için ağlaya ağlaya masaya yattım. Karnınızı sterilize etmek için bir sıvı sürüyorlar. Asistan ultrason cihazı ile bebeği gösterirken, doktor incecik bir iğne ile bebeğe değmeyecek bir yerden girip amniyondan sıvı alıyor. Siz işlemi ekrandan izleyebiliyorsunuz. İşlem 1 dk falan sürmüştür. İşlemin tek seferde ve anne kanı bulaşmadan yapılması çok önemli dedi doktor. Çünkü anne kanı bulaşırsa testin güvenilirliği düşüyor. Şırınganın içinde kan olup olmadığını gösterdi ordan bakarsınız. Ve çok şükür kan bulaşmadan tek seferde aldı. Ama o an aklınızdan bin tane şey geçiyor. (İğne bebeğime değer mi vs.) Sonrasında bebeğin kalp atışlarını dinletti. Acı olmadı çünkü iğne aşırı ince kaç teli gibi düşünün. O gün banyo etme dedi. 15 gün eşin ile münasebet yok dedi. (Münasebet düşünecek psikoloji varmış gibi😂) Su gelmesi, kanama, ağrı, ateş olması durumunda aramamı söyledi. 2-3 gün istirahat etmemi söyledi. Tüm işlerimi iptal ettim evde yattım bütün gün(insan gerçekten çok korkuyor.) paranoyak oldum sürekli kontrol ediyordum kanama var mı. Bebek hareket ediyor mu. Bebek her tekme attığında ağlamaya başlıyorum. Neyse üzerinden 3 gün geçti ilk sonuçlar (hızlı sonuç dedikleri trizomi 21,13,18) geldi ve temiz. Diğer sonuçlar da 20-25 gün sonra gelir dediler. İlk sonuç temiz ise diğerleri de temiz gelir dedi bakalım inşallah öyle olur 🙏🏻. Benim korktugum kadar kötü bir işlem değilmiş fakat yapan doktor ve sonrasında istirahat etmek çok önemli. Sizlere de fayda olur umarım anlattıklarım. Bu tarz bi hikayeniz varsa umarım feraha kavuşur. Hepimiz bebişlerimizi sağlıcakla kucağımıza alalım inşallah 🙏🏻