caglayilmazz Evde hayvan beslemiyorum dolayısıyla alerjim var mı bilmiyorum tüye ama kimyasala, sigara kokusuna ve ev akarına, toza benim de alerjim var. AVM lerde uzun uzun duramam mesela mağaza kokularından. Zaten hep yatkınlığım varmış ama pandemide alerjim astıma çevirdi ve çok hassaslaştım. 2 yıl çok kötüydüm. Kortizon kullandım. Son 1 yıldır iyiyim. Öncelikle kimyasal alerjisi ve sigara kokusuna da alerjisi olduğu için evdeki tüm parfüm içerikleri uzaklaştırmanız lazım. Zaten doğal olmayan güzel kokan ama parfüm olan her şey çok zararlı. Bunlar neler olabilir? Tüm kokulu bulaşık mak. çamaşır mak. deterjanları, yumuşatıcı, tüm kokulu sabun, şampuan, ıslak mendil vs. tüm kokulu ev temizlik ürünleri. Güzel koku = kimyasal = alerjen potansiyeli gibi düşünün. Ve ev akarları. Mesela dolapta temiz de olsa uzun süre beklemiş çamaşırlar. Yazlık kışlık değişimi beni çok yorar. Koku üzerinden kodlayabilirsiniz kendinizi. Alerjenden uzak kalınca çok rahatlıyorsunuz hassasiyet azalıyor. Ama bazen hiç ummadığınız bişi tetikliyor. Sleepy mutfakta kullanmaya uygun parfümsüz ıslak mendili çok rahat kullandım yazdan beri. Bu hafta rahatsız etmeye başladı mesela. İçindeki bir kimyasal yine tetikledi alerjimi. Yani gözlemr dayalı bir süreç. Bu arada hava temizleyici inanılmaz rahatatıyor beni. Sürekli çalıştırmıyorum ama sonbaharda bir alerjim oluyor ve o dönem kullanıyorum. Çok rahatlıyorum. Çok basit bişi bile iş görür. Alerji çok uzun bir mesele ama en kritik olanlar bebek çocuk ürünü olsa bile parfümsüz kullanmak. Kendi kullandıklarınızı da mümkün mertebe değiştirmek.