senaavcii Benim 3-4 cm arası iken yatışım yapılmıştı. Suyum gelmemişti, sadece sancım ve nişanım gelmişti. Ben devamlı yatak başlığına tutunup oturup kalkıyordum. Plates topu vs de yoktu hastanede yada varsa da bana vermediler, bilmiyorum. Ben penguen yürüyüşü yapardım. Birde yatak başlığına tutunup oturup kalkardım. Yatışım yapıldıktan 2 saat sonra ebe gelip muayene etti ve açıklığın 7 cm, 1 saat sonra doğurursun demişti. Yine üzerinden neredeyse 2 saate yaklaşıyorken 10 cm açıklık ile doğumum oldu. Yani hastaneye gittikten 4 saat sonra doğumum oldu benim. Bence merdiven inip çıkın, bir yerden destek alıp oturup kalkın, penguen yürüyüşü yapın. Sıcak su tutun kendinize, ananas yiyin, ahududu yaprağı çayı ve adaçayı için, sıcak suya oturun. Bunlar açılmanızı etkiler diye düşünüyorum ki şuan 32 haftalık olmak üzereyim. Bende bunları yapacağım o esnada hatta 36 haftadan sonra da başlayacağım. Açılma varken hareket etmek çok önemli.