sentinuss bende bir kaç myom var 2 tanesi bayağı büyük. Biri 17-18 cm civarı. Ultrasonla tam ölçüm yapılamadı bile ekrana sığmadı çünkü😅 diğeri de 9 cm sanırım git gide büyüyorlar bu arada. Hamilelikten önce de vardı bunlar ama bu dönemde maalesef kocaman oldular hormonlardan dolayı. 20 li haftalarda myomlar ağrı yapabilir zorlar seni demişti doktorlar. Aynen öyle oldu ve ben bir hafta kadar hastanede yattım ciğer geliştirici iğne yapıldı bir kaç ilaç kullandım erken doğum olmasın diye çünkü açıklığım 2 cm olmuştu. Sonra çok şükür düzeldim. Progestan kullandım vajinal yoldan, yine erken doğum riskine karşı. 28 inci haftayı atlattıktan sonra doktorum kritik dönem bitti artık ne zaman isterse doğabilir o yüzden progestanı bırakabilirsin demişti bıraktım. Öyle böyle 34 haftaya geldim işte. Şimdi çok iyiyim diyemem ama idare ediyorum. Zaten myomların biri sağda biri solda. Haliyle ne tarafa yatsam ağrım oluyor her zaman. Onlarla yaşamaya alıştım.
Bir de doğumda alınmayacak benimkiler çünkü çok kan kaybı yaşama ihtimalim yüksekmiş büyük oldukları için. Doğumdan sonra zaten eski haline döneceğini ve emzirme sürecini tamamladıktan sonra istersen aldırabileceğimi söyledi doktorum.
Kısaca böyle bir süreç yaşıyorum. Henüz sezaryen mi normal doğum mu onu netleştirmedik yarın soracağım doktoruma.
Senin durumun nasıl? Kaç cm myomun var sürecin nasıl ilerliyor bahsettiğim şeyleri yaşadın mı sende merak ettim?