Merhaba sevgili hamişler,
7+5’teyiz ve ben çok kötü bir deneyim yaşadım bulantılarımla ilgili. Hatta öyle ki hastaneye kaldırıldım kusmalarım bitmedi 2 gün yatış verdiler daha sonra kendi isteğimle hastaneden ayrılmak zorunda kaldım. Hastane yemeklerini yiyemedim ve yemedikçe ben daha kötü oldum. Kendinizi en iyi siz tanıyorsunuz, bu süreçte kendimi inceledim ve analizledim. Her şeyden önce ben spiritüel bir anneyim. Hislerim aşırı kuvvetlidir, olaylara hep başka bir açıdan bakarım ve çözümlerim. Kendi kendimi iyileştirme ve başkalarını iyileştirme konusunda çok iyiyimdir.
Bulantıyı tetikleyiciler ;
1)Yemek kokusu. Mümkün oldukça o ağır yemek kokularından uzak durun. Bu süreçte yemek yapmayın, destek alın. (Ben ne zaman yemek yapsam bulantımı tetikledi, o zamandan sonra annemlere geçtim ve kendim yemek yapmadım, dışarıdan da çok fazla söyleme taraftarı değilim, en azından bu 3 aylık dönem çok hassas)
2) Kesinlikle bulantı ilacı kullanın. Mideniz bu dönemde aşırı asitli ve gazlı bu da reflüyü ve bulantıyı tetikliyor. Bulantı ilaçları özellikle bulantınızı blokeler ve sizi çok rahatlatır. ( Ben arkadaşımın önerisi ile Prilam kullandım ama fayda etmedi daha sonra doktora gittik ve doktor ilacı yanlış kullandığımı söyledi. Akşam 22:00 gibi ilacımı içiyorum 2 tane. Uyku da yaptığı için rahat bir uyku çekiyorum. Sabah kalktığımda hiç bulantım olmuyor.
3) Yemek seçimi ; ben özellikle çoğu kişi kraker ye dediği için ilk zamanlar onu denedim fakat daha kötü oldum hatta kusmamı tetikledi. Bisküvi falan da özellikle paketli gıdaların hiçbiri etkili olmadı bana. Sabahları tost yaptım kendime daha iyi geldi. İlk zamanlar protein diye yumurta yiyordum ama daha sonra kokusu sebebiyle yiyemedim onu da. Proteini daha farklı şekilde almaya çalışıyorum. Mercimek çorbası veya başka gıdalar ile bana ve mideme neyi yiyebiliyorsam yani.
Bu süreçte, tost, lor peyniri, nar, patates haşlaması bana çok iyi geldi.
4) Ortam ; Bu bence en önemlisi. Annemlerin evini zamanında ben seçmiştim içimize çok sinerek almıştık evi. Bütün odaları çok ferah ve güneşli. Evin enerjisi de bir o kadar yüksek frekansta. Daha sonra evlenince eşimle kiraya geçtik. Eşimin eskiden kaldığı bekar eviydi. Evi ne kadar yuva haline getirsem de bir türlü ev içime sinmiyordu. Evin enerjisi bulantımı tetikledi. Annemlere geçtim ve tetikleyicim ortadan kalktı. Oturduğum yerde kafeler var. Canım istediğinde gidip tatlı yiyebiliyorum, gezip bir kahve içmek bile bana çok iyi geliyor. Bu süreçte hava almak çok önemli. Gene dışarıdan yemek yemiyorum.
Ben artık kendimi tanıdım ve bütün tetikleyicilerimi ortadan kaldırdım şu an çok şükür bulantım yok. Umarım size de faydası olur.