Arzuilkerr
Merhaba bu durumda muayenenizi yapan doktorun dediği esas olacaktır
Ben şöyle bir varsayımda bulunmak istiyorum,
Atoniye müdahale edilmiş rahim dokusu zarar görse de toparlanmış belki bu durumda kendinizi eski sezaryenli biri gibi düşünebilirsiniz. Sezaryen olmuş kadınların sonraki gebeliklerinde en büyük risk rahmin tekrar kasılıp önceki yara yerinden açılma yapıp bebeğin ve annenin hayatının riske girmesidir. Atonide de batın müdahalesinde zarar gören alan doku toparlanmış.
Gebelik boyunca çok ağrıya, rahim kasılmasına maruz kalmamanız ve basınçtan kaçınmanız gerekiyor (normal doğumdaki ıkınmak kadar güçlü basınçlar dikilen müdahale edilen yerin açılmasına sebep olabilir) normal gebeliklere göre.
Bol su içip, dengeli beslenip gebelikte çok kilo almamaya çalışın, ağır yüklerden kaçının ve düzenli bir ağrı hissederseniz mutlaka doktorunuza başvurun.
Zaten ağrıların doğuma yakın zamanda başladığını düşünecek olursak bebek güzel bir doğum haftasına girdiğinde sezaryeniniz planlanır.
Doktorunuzun tavsiyelerine uyduğunuz ve dikkatli olduğunuz sürece sorun yaşamazsınız gibi geliyor, atoni anlık olarak çok risklidir evet ama rutin hayatınıza döndüğünüzde rahim yavaş yavaş toparlanma fırsatı bulur.
Umutsuz olmayın tabiki de tekrar anne olabilirsiniz, sadece biraz dikkatli olmanız gerek, ama vesvese etmeden kendinizi üzmeden.
Umarım sağlıklı kolay bir gebelik geçirirsiniz ve sağlıkla kucağınıza alırsınız.
Sevgiler