Bbgg Kızlar eminim hamilelikte hepimizin zor dönemleri oluyordur . Stres anksiyetenin bebek üzerindeki etkisini merak ediyorum . Düşük doğum ağırlığı, erken doğum gibi problemler teşkil edebiliyor evet ama ilerleyen dönemlerde bebekte davranışsal bozukluğa da sebep olabilir diyorlar . 1 haftalık yoğun bir anksiyete yaşadım şuan daha iyiyim şükür kontrol altına aldım. Sorum şu; sizler hamileliğinizde ne kadar süre anksiyete panik atak stres yaşadınız? Ve bebeğiniz doğduysa sağlıklı mı? İnşallah kimsenin bebeği bedensel veya zihinsel etkilenmemiştir 🙏🏻🤲🏻
medelas1 Bbgg bunu bende merak ediyorum ya internette okuduğumda araştırdığımda ilerideki dönem için çok sıkıntılı durumlardan bahsetmişti ve çok endişelenmiştim açıkçası
1aleynax Bunu bende merak ediyorum hamileliğim boyunca yaşadım çünkü 7 aylık hamileyim aşırı zor geçti geçiyor bende takıntı var daha doğrusu
Bbgg 1aleynax o takıntılar bir çoğumuzda oluyor ya . Bende sürekli yapay zekaya ‘… yaptım bir şey olur mu, … hamilelikte yiyebilir miyim ‘ gibi en basit şeyleri bile aşırı sorguluyordum . Sadece geçen hafta ağır geçirdim , şimdi de bundan korkuyorum işte
1aleynax Bbgg okb bilir misiniz bende o var en ufak haksızlığa gelemiyorum beynim yoruluyor o bunu niye yaptı şu bunu niye yaptı derken doğumdan sonra ilk işim ilaç kullanmak
Bbgg medelas1 evet aynen ben de o yüzden böyle bi post açmak istedim yaşayan var mı vs merak ediyorum , ya da hamileliklerde en uzun ne kadar strese maruz kaldınız
Bbgg 1aleynax evet 2-3 sene önce okb ve anksiyete tanısı konuldu 2 kutu ilaç kullandım iyi gelmişti , hamilelikte yine başladı , emzirme döneminden sonra doktor ilaç başlayalım dedi
1aleynax Bbgg işte sen beni anlarsın beynim hiç boş kalmıyor takıntının biri gidiyor biri başlıyor çevremdekiler anlamadığı için ilaç içme vs diyolar o beyinle savaşan kendileri gibi inanılmaz yorucu ya bana da tanı konuldu ama hamile olduğumu öğrenince kullanmadım
Hazeel Bende son bir aydır yoğun stres içerisindeyim 6 aylık gebeyim ve Trioid kanseri olduğumu öğrendim doktor stres yapma desede hiçte kolay olmuyor gebe kalmadan önce anksiyete krizleri geçiriyordum takıntılıydım ama gebe kalınca geçti gitti ama bu hastalık tekrar tetikledi kendimden önce çocuğum için endişeliyim
vanilya_kokusu_ Hazeel çok geçmiş olsun rabim şifa versin inşallah değerleriniz de bir sıkıntı mı var di
Bbgg 1aleynax evet ben bir gün bi konuya takılıyorum iki üç gün sonra o bitiyor hemen ardından başka bir konu , çok iyi anlıyorum tabikii, şuan kontrol altına aldım gibi görünüyor ama bakalım , bebeğimi düşünüyorum inşallah sağlıklı olur
1aleynax Bbgg inşallah canım elimizde değil işte keşke olsa beyin durmuyor ama okb de emin olamama şeyi çok yoruyor netlik istiyorsun hep
Bbgg medelas1 siz ne kadar süreli strese maruz kaldınız , mesela bir konu oldu diyelim etkisi ne kadar sürüyor
medelas1 Bbgg benim ilk üç ayım bebeğim iyi mi diye çok sıkıntılarla geçti (ki hala devam ediyor başka endişelerle birlikte) birde doktor konusunda da çok sıkıntılar yaşadım daha sonra geçtiğimiz ay kısa zaman içinde 2 farklı konuda şiddetli bir üzüntü stres yaşadım hatta kasılmalarım oldu acile gittim. Üzüntülerim hemen geçebilecek konular değildi o yüzden bebeğime bir şey olmasın diye bir anda çok üzülmek yerine üzüntümü parçalara bölerek üzülme yöntemini buldum. Biraz saçma gibi duruyor ama o şekilde kasılmalarım en aza indi benimde elimden bu kadarı geliyor🤷🏻♀️ çünkü benim için üzücü olaylardı ve aman boşver diyemedim