Seda_135 Ben bir gece öncesinden sancı çekiyordum. Hiç uyuyamamıştım. Hep uyandırdı o sancılar beni. Ama günüm var diye de anlayamadım, ilk hamileliğin verdiği tecrübesizlikte vardı tabi. Sabaha karşı sancı bıraktıkça uyudum uyandım. Sonra dakika tuttum. Değişiyordu. 10 dakika. 15, 13,8 dakika falan. Daha sonra öğlene kadar sancı bıraktıkça uyudum. Kalktığımda tuvalete gittim peçeteyle kendimi kurularken kan gördüm. Sonra görümcem, teyzem vs evdeydi onlara söyledim. Hemen hastaneye gitmeliyiz dediler. Gittiğimde muayene ettiler ve yatışım yapıldı. Ben sancı çekerken de hareket ediyordum, yürüyordum, yatak başlığına tutunup çömelip kalkıyordum. (Bunların açılmamı hızlandırdığını düşünüyorum. Çünkü hastaneye gittikten 4 saat sonra doğum yaptım.) Bir ara çok iyi bir ebe geldi. İlk muayene edip yatışımı yapan ebe farklıydı. Açıklığımı sorduğumda söylememişti. Diğer ebeye sordum açıklığım ilk geldiğimde ne kadardı diye, ilk geldiğinde dosyana 3-4 cm arası diye yazmış dedi. Onun üzerinden yaklaşık 2 saat geçtiğinde bir daha muayene edildim ve 7 cm açılman var, 1 saate doğurursun dedi. Ben sancı çekmeye devam ettim ve artık dayanamadığım bir noktaya geldim yaklaşık 2 saat sonra. O ara yine muayene ettiler ve suyumu patlattılar (suyum gelmemişti, sancım ve nişanım gelmişti) ve beni doğumhaneye götürdüler yürüyerek. Şöyle ki o an aşırı derece de kabızlık hissiniz varmış gibi geliyor. Hatta ebe bana açıklığın tam doğuma gidiyoruz koluma gir dedi. Ben ayağa kalktığımda o kadar kakam varmış gibi gelmişti ki şey dedim. Benim çok tuvaletim geliyor, ilk önce tuvaletimi yapsam sonra gelsem olur mu, hemen telaşlandı sakın ıkınma, tuvaletin yok o bebek, bebek baskı yaptığı için sen tuvaletin varmış gibi hissediyorsun, sakın ıkınma aşağıya düşer dedi bebeğin. Bende ıkınmadım, doğumhaneye geldiğimde çatala çıktım. 2 ıkınmada bebeğim geldi zaten. İlk ıkınmada kafasını hissettim. İkinci ıkınmada da gelmişti şükür. Öğlen 2’lerde gittim. Akşam üzeri 18:43’te oğlumu aldım kucağıma, zordu ama sonu güzeldi. Sadece ebeler ne diyorsa onu yapın. Çünkü o an sizi o durumdan kurtaracak, yardımcı olacak tek kişiler onlar. İyi insanlara denk gelmek o darlık zamanda çok zor, İnşallah iyi insanlara denk geliriz hepimiz. Benim sürecimde bu şekildeydi. 🤲🏻🥹🫶🏻🌸