Ceeyylinn Bir anaokulu İngilizce sınıf öğretmeni olarak ben bile (Türkçe konuşmak yasak bizde) bu şekilde bir tavır sergilemem anlatamadığım halde. Kaldı ki sen Türkçe konuşuyorsun yahu. Davranışı madem yanlış buldun anlat.. Şikayet nedir ya? Böyle mi otorite kurulur yahu. Çok üzüldüm. Örneğin ben olsam ki çoğu zaman böyle şeyler yaşıyoruz (hamur yemeler, kağıt ısırmalar, sünger boya fırçasının süngerini kemirmeler) oturup İngilizce bile olsa açıklıyorum. Açıklarken de tek bir öğrenciye hitaben değil. Örneğin bir gün öğrencim temizlik süngerini ısırmış yutmuş bir de parçasını.. Oyun zamanı bitip derse girdiktwn sonra tüm sınıfa hitap ederek “sınıfımıza bir fare girmiş, süngerimizi ısırmış. (O sırada öğrenciler hayır X kişisi yaptı deseler dahil susturup anlatıma devam ettim) O fare şimdi hasta olabilir çünkü sınıfımız her ne kadar her gün temizlense de tuvalete giriyoruz çıkıyoruz, bahçeye girip çıkıyoruz sınıfımıza mikrop ve bakterileri alıyoruz. Fare hasta olursa okula gelemez, doktora gider ve etkinliklerden geri kalabilir… gibi açıklamalar ile çocuğun düşünmesini sağladım ki bu çocuk 3.5 yaş grubuydu 🤗 5 yaş daha iyi anlar.. Öğretmenle sert olmayan bir dille öneri amacıyla bunu söyleyebilirsiniz. Öğrenci ile özel bir konuşma yapmalı bence. Öyle bir şey söylemek istemediği amacının öğrenciyi korumak olduğunu vs anlatmalı. Siz de yine de sert olmayın çünkü bazen (iyi niyetle düşünmek istiyorum) biz öğretmenler de yanlışlar yapabiliyoruz. Görmekte zorlanıyoruz. Sabrımız taşıyor bazen insanız nihayetinde… Öğrencinin gönlünü ama mutlakaaa almalı ☺️