Ben umreye 27+1de diyanetle gittim, 11 gün kaldım ve yeni döndüm. Döndükten sonra kontrole de gittim çok şükür bir sıkıntı olmadı. Medine 3 gün zaten çok rahat geçti, hiçbir zorluğu yoktu. Otellerin ikisi de yürüme mesafesiydi, benim için iyi oldu. Mekke ve medinede enfeksiyon riskine karşı hiç umumi tuvalet kullanmadım, yolculuk kısmı hariç. Vitaminlerime dikkat ettim. Ekstra yanıma tedbiren progestan,parol, zencefil, bal götürdüm. Doktor bebeğin hareketlerini takip etmelisin, hissettiğin sürece sıkıntı yok dedi. Otelde protein, sebze vs tüketimime dikkat ettim. Medineden Mekkeye otobüsle gelmek biraz yordu ama o otobüste de en arka sırayı eşimle ikimiz aldık ve ben orda uzandım uyudum. Sonra umremi yaptım o gün biraz yorucu olmuştu, sonra otelde zencefil bal limon içeceği vs yaptım,dinlendim, çok şükür toparladım. Mekkede kasım sonu olmasına rağmen gündüz sıcak zordu. Gündüz pek dışarı çıkmadım. Tavafta grup olarak hareket ettim, bireysel yapmadım, grubun içinde beni korudular dörtlü sırada kol kola girerek. Etraftan kalabalıktan böylece hiç etkilenmedim. Tavaf günde akşam bir tane olacak şekilde yaptım onun dışında vakit namazı ve yakın yer gezisi hariç bir geziye katılmadım. Umremi de (tavaf+say) sadece ilk gidişte bir kere yapıp diğer umrelere katılmadım. Alışveriş vs hiç gitmedim. Hira dağının yarısına kadar çıkıp oturdum, diğerlerinin çıkıp inmesini bekledim. Bu vakitler dışınsa gündüz dinlendim gece kabeyi izledim, namaz kıldım. Otele döndüğümde hep bol bol normal şişe içme suyu içtim, içmesem çok ödem tutardım yoksa, zem zem günde bir bardak kadar içtim. Hurma maksimum 6-7 tane yemişimdir. Ayrıca eşim bin dawood marketten kefir aldı günlük bir şişe kefir içtim. Ekstra olarak ben Varis çorabı giydim o da ödem konusunda sanırım işe yaradı. Yine de biraz ödemim oldu yeni geçiyor. Uçakta da saatte bir koridorda 2-3 tur yürüyüş yaptım. Ağır eşya hiç taşımadım, grubumuz ve eşim çok yardımcı oldular sağ olsunlar. Eşim hiç beni tek bırakmadı. Bir de üstüme panço tarzı omuz şalı almıştım hep yanımdaydı, klimalı yerlerden geçişte hep üstüme aldım yoksa hastalık ihtimali çok yüksek olurdu. Bence çok güzel geçti. Düşünenlere bir sağlık sorunu yoksa tavsiye ederim. Programdaki tüm planlara katılma zorunluluğu yok sonuçta, sadece oturup kabeyi izleyip namaz kılmak veya medinede efendimiz sav e misafir olmak bile çok güzeldi. Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah. Çocuk da bence hissetmiştir inşallah mizacına da yansır. Çocuğun o imamların sesini duyduğunu bilmek ve hareketlerini hissetmek çok güzeldi. Son aylarda gitmenin güzelliği de var bu açıdan. Gitmeden önce kesinlikle düzenli yürüyüş alışkanlığı edinin. Mekke için ince kıyafetler ve omuz şalı yeterliydi ama medinede geceleri serindi o yüzden bir tane kalın ferace ve kalın tayt olsun yanınızda. Ve ayrıca çok güçlü nemlendiriciler götürün. Medinede El yüz dudak ve karın vs. Her bölge kuruluğu oluyor. Özellikle çatlak riski için kullandığınız ürünü kesin bulundurun.