zgece Hamilelik mutlu geçsin diye kimse hayatı durduramıyor. Sen elinden geleni yapmışsın şu an hala ayaktasın, bebeğin için nefes almaya devam ediyorsun, bu bile dünyalar kadar değerli bir şey. Bebeğin senin sandığın kadar kırılgan değil, merak etme. Anne karnındaki bebekler annenin üzüntüsünden hemen etkilenip zarar görmez. Dünyada savaşta, göçte, büyük kayıplar içinde hamilelik geçiren o kadar çok anne var ki… O bebekler yine sağlıklı doğuyor. Çünkü doğanın müthiş bir koruma sistemi var. Senin bebeğin de o sistemle korunuyor. İlk aylarda vitamin kullanamamak veya dönem dönem kötü beslenmek bebeğe zarar vermek lzorunda değil. Doktorun takip ediyor ve sorun söylemiyorsa, demek ki bebeğin yolunda. Şunu da bilmeni istiyorum bu yaşadıkların senin kötü anne olacağını göstermez. Tam tersi… Bu kadar acının içinde bile bebeğini düşünüyorsan, vicdan azabı çekiyorsan, zaten şimdiden çok iyi bir annesin. Şpu anda yapman gereken tek şey kendine biraz nefes alanı açmak. Gerekirse bir psikologla 1-2 görüşme bile sana çok iyi gelir. Biraz dinlen, kendini suçlamayı bırak. Bebek senin iyiliğini, sıcaklığını, içindeki sevgiyi hisseder. Şu an ağladığın her gözyaşında bile sevgin var aslında…
Sen yalnız değilsin, çok güçlü bir kadınsın. Bu dönem de geçecek. Bebeğin doğduğunda İyi ki dayanmışım diyeceksin, inan bana.