Kızlar 9 Kasım bende elendim. 38 haftalık olduğumda kontrolümde doktorum önceki hafta ile arasında bebeğimin 50 gram kadar aldığını gelişim yavaşlığı sebebi ile beni eve yollamayıp doğumumu başlatmak istedi . Bende 2ssvd istediğim ve suni sancı riskli olduğu için doktoruma; “bana birkaç saat izin verin , doğumumu başlatacağım “ diyerek doktorumu ikna ettim ve yürümeye silkemele hareketine yoğun bir doğum başlatma sürecine girdim hurma yedim bol bol. Aksam 6 olduğunda 3 saat kadar yaptığım egzersizlerle doğumumu başlattım. Doktorum helal diyerek sancılarım geldiği için sürece başladı. Açılmam 1 cmdi . Doktorum balon taktı saat 7de. Saat akşam 11di balon düştü 5 cm oldum. Doktorum şimdi suyunu patlatıyoruz dedi. Suyumu patlatınca 6 cm oldum. Saat 12den sonra aktif egzersiz yaptım ne yazık ki açılma ilerlemedi . Ssvd olduğum için doktorum sık sık ultrasonda dikiş bölgeme baktı saat başı da nstde kalp sancı dinledik. Saat 4 e vardığında açılma stabil 6 cmdi. Artık suni sancı vereceğim dedik doktor çok az bir dozaj ile saat 4ten sabah 6:30 a kadar suni sancı aldım. 6bucuk santim açılmam oldu. Doktorum dikiş bölgemi kontrol etti 7den 4e düşmüştü dikiş kalınlığım doktorum artık risk almıyorum sezeryana alacağım diyince sezeryana geçtik kendimi ve bebeğimi riskten korumak adına. Denedim pişman değilim yine olsa yine denerim . Bence normal doğum mükemmel kutsal bir süreç . Ama dur demek gereken yerde de durmak gerekmiş. Hayırlısı diyerek minnoş mu minnoş 2740 Doğan kızımla sizi selamlıyorum.
Sorusu olanlar cevaplarım. 3 sezeryan deneyimim ssvd sürecim ve doğum sonrası ilk 1 haftalık süreç için sorunuz olursa …