desertbird için rahat olsun: Bir bebeğe isim verilirken anne ve babanın ikisi de onay vermek zorundadır.
Eşin senin onayın olmadan nüfusta istediği ismi veremez.
✅ Neden veremez?
Nüfus Müdürlüğünde doğum kaydı yapılırken hem annenin hem babanın kimliği ve imzası istenir.
Tek taraflı isim verme işlemi yasal olarak geçerli değildir.
✅ Diyelim ki bir şekilde senin haberin olmadan isim verildi… Ne olur?
Çok nadir ama oldu diyelim:
Aile Mahkemesine “isim düzeltilmesi davası” açarak verilen ismi kolayca değiştirebilirsin.
Bu davalar çok hızlı sonuçlanır ve genellikle annenin isteği dikkate alınır.
Gerekçe olarak “anne onayı olmadan verilmiş” demen bile yeterlidir.
✅ Özet
✅ Eşin tek başına isim veremez.
✅ Öyle bir şey yaşansa bile sen istediğinde isim değişir.
Chat gbt bu yanıtı verdi canım 😄