tugbaomerr Doğum sonrası düşük kan şekeri (hipoglisemi):
• Anne karnında yüksek şekere alışan bebek, doğduktan sonra kendi insülini fazla üretir.
• Bu da doğumdan sonra kan şekerinin düşmesine neden olabilir.
3. Solunum problemleri:
• Akciğer gelişimi biraz gecikebilir, özellikle erken doğum olursa nefes almakta zorlanabilir.
4. Sarılık:
• Kan hücreleri fazla üretildiği için doğum sonrası sarılık daha sık görülebilir.
5. Kalp veya metabolik sorun riski:
• Gebelik şekeri kontrolsüzse, bebeğin kalp gelişimini etkileyebilir (özellikle gebeliğin erken döneminde diyabet varsa).
6. İlerleyen yaşta obezite veya tip 2 diyabet riski:
• Araştırmalar, annesinde gebelik şekeri olan bebeklerin ileride kilo sorunu veya insülin direnci geliştirme ihtimalinin arttığını göstermektedir.