Ebrar58 kuzum senin alttaki testin daha iyi çıkmış. Yanıltmak istemiyorum ama toplam spermin 80 milyon çıkmış sanırsam. Bunun hesaplaması biraz farklı gibi.
Eğer yanlış hesaplanmıyorsa hacim 5 ml yazıyor. 5 ml x 16 milyon/ml = 80 milyon yapıyor. Senin bu testin değerleri yıkama yapılarak elde edilmiş sanırsam. Yıkama sonrası en kalitelilerini seçip değerleri yazıyorlar.
Yıkama Sonrası Hacim: 1 mL
33 milyon/mL x 1 mL = 33 milyon sperm kalıyor. Bu durum fena değil.Elde edilen 33 milyon spermin 13 milyonu (%39′u) hareketlidir ve bir tedavi prosedüründe (aşılama veya tüp bebek) kullanılabilecek kalitededir. Alttaki testin daha iyi gibi ama morfolojiyi anlamadım. Testte No.morf diye birşey var %1 çıkmış.
Bu, "Normal Morfoloji"nin kısaltmasıdır.
Mikroskopta incelenen spermlerin sadece %1′inin şekil olarak tamamen normal olduğu anlamına gelir. Bu güncel dünyanın kullandığı
(Kruger) sistemine göre belirlenen morfoloji değeri. Bir de sayfanın altında morf:%10 yazıyor.yani çok kafa karıştırıcı burası. Burası da dünya sağlık örgütünün belirlediği eski referansa göre belirlenmiş. Bence sende morfoloji kötü çıkmış olabilir. Bunu doktoruna sor