Özel hayat hastanesi kadın doğum bölümünden Nazmiye Şentürke 23 Eylül’de, 25 haftalık gebeyken rutin kontrol için gittim. Ultrasonda bebeğin aşağıda olduğunu söyleyip elle muayene etti ve açılmam olduğunu belirterek hemen hastaneye yatışımı sağladı. Enfeksiyon değerim çok düşük olmasına rağmen bana çok sayıda antibiyotik ve fitil tedavisi uygulandı, erken doğum riski için de 2 doz ciğer geliştirici iğne yapıldı. Ertesi gün taburcu edildim ama evde yatış verildi, sadece tuvalet için kalkmam söylendi. Evde de fitil kullanmaya devam ettim. Özellikle verdiği Endol fitilin çocukta susuzluğa yol açabileceğini araştırıp kendisine ilettiğimde, kullanmaya devam etmem gerektiğini ve erken doğum riskimin daha önemli olduğunu söyledi. 38. haftayı görmemin mümkün olmadığını, erken doğum yapacağımı belirtti ve sık sık kontrole çağırarak muayene ücreti aldı.
Yaklaşık 1 ay sonra, 17 Ekim’de Nazmiye Hanım yurt dışındayken şiddetli bel ağrısı ile Bursa Şehir Hastanesi’ne gittim. Burada elle, kamerayla ve ultrasonla muayene edildim; erken doğumla ilgili hiçbir sorunumun olmadığı, gereksiz yere hastanede yattığım ve kullandığım Endol fitil nedeniyle bebeğimin suyunun azaldığı söylendi. İki farklı görüş alınca ertesi gün ilk doğumumu yaptıran doktora da gittim. O da aynı şekilde muayene etti ve Şehir Hastanesi’ndeki doktorla aynı görüşü paylaştı: Gebeliğim gayet normaldi, kullandığım ilaçlar gereksiz ve dozları çok yüksekti, bu yüzden bebeğimin suyu azalmıştı.
Nazmiye Hanım’ın yaşına ve tecrübesine güvenerek gittim ama maddi manevi mağdur edildim. Gereksiz yere erken doğuma alınacak, çocuğum küveze konulacaktı. Çok şükür ki doğum olmadan durumu erken fark ettik. Yaşadıklarımı gereken heryere ilettim. Kimsenin canı yanmasın. Bursada yaşayan kimsede göz göre göre kendisini tercih etmesin diye burayada yazmak istedim.