Spor yapan kişilerin daha çok normal doğum yaptığını söylüyorlar. Ben hamile kalmadan önce de spor yapıyodum, hamilelikte de devam ediyorum bakalım neler olacak. Umarım bunca yıl sporun bir etkisi olur doğumda normal kolay bir doğumum olur ❤️ 34. haftadan sonra perine masajı öneriyorlar yırtılma ihtimalini azaltmak ve dokuyu esnetmek için. ona da haftam gelince başlayacağım. Onun harici nefes egzersizi öneriyorlar ama onu yapacağımı pek sanmıyorum, saçma geliyo bana biraz. İşe yaradığını söyleyen çok. Bir de bence sancı çekerken egzersiz yapmak, rahat bir ortamda olmak, stres yapmamak, gerekirse suya girmek işe yarayabilir. Ben doğum odasında müzik dinlemeyi, eşime masaj yaptırmayı, kendim yatmak yerine elimden geldiğince bol bol egzersiz yapmayı ve suya girip rahatlamaya çalışmayı deneyeceğim. Ama her ihtimale kendini hazırlamak gerek, son anda sezeryana da dönebilir. Çok fazla normal doğum yapacağım diye hırslanıp şartlanmamak lazım sonra hayal kırıklığı olabiliyor. Hastaneye giderken öncelikli hedefim bebeğimle sağlıklı bir şekilde tanışmak olacak.