Mapiamapia gebeyken değil doğumdan sonra bebeğin kimligi çıkıyorya o zaman googleden e devlete giriceksin ama bütün sekmeleri kapatın girersen daha kolay oluyor e devlete giriş yapınca aile ve sosyal hizmetler kısmı cikicak ilk çıkana basinca seni bı yere yönlendiriyor oradaki yerleri doldurup basvurucaksin en geç 3 ay kcknde para yatıyor ve bebeğinin doğduğu aydan itibaren geriyedonuk para alıyorsun ilk etapta sonrasında her ay 5 bin alıyorsun halkbankasina yatar ve aile kartı çıkartmışlar ilk paranı aldığında o kartı alırsan hafta sonunda olsa ATM den cekebilirsin yada markette veya herhangi alışverişlerinde kullanabilirsin ben ilk aldığımda 14.400 almıştım çünkü PTT den 600₺ para almıştım süt parası olarak ama sanırım kallkmis o para sen eğer 3 ay sonra toplu alırsan 15 bin alırsın ilk etapta geriyedonuk sonra 5 bine döner