Benim de evimde 2 kedim var; sorun olacağını hiç düşünmüyorum ama hamilelik esnasında geldiği için kedi önümüzdeki 2-3 hafta dikkat etmelisiniz. Veterinerlerde aslında toxoplasma testleri yapıyorlar yani hayvan daha önce geçirmiş mi geçirmemiş mi anlayabiliyorsunuz. Ama buna imkanınız yok ise, mutlaka iç-dış parazitini yaptırın. Veterineriniz zaten size başka ihtiyaçları söyleyecektir. Bu ve önümüzdeki 5-6 ay “kesinlikle” eşiniz tuvaletini temizlesin. Tuvaletini de evinizin sizinle en bağlantısız yerine koyun. Ve tuvaleti mutlaka 24 saat içinde temizleyin.
Toxoplasma gondii nin bir kedide bulaştıysa yaşam ömrü 2 hafta; kedide varsa bile şuan 2 hafta sonra sizin için hiçbir risk taşımıyor. 24 saat dışkı bekledikten sonra ortaya çıkıyor.
Ve gerçekten kedilere suç atılıyor ama kedilerimle ağız ağıza yaşıyorum daha çok dışarısı önemli dışarıdan pişmemiş hiçbir şey yemeyin; salatalar, marullu/domatesli hamburger gibi pişmeyen hiçbir şey.
Bir de kediniz dışarı çıkmasın kesinlikle; veterinere gittiğinizde de olabilir insanlık hali muayene masasını mutlaka dezenfekte ettiğini görün.
Artık bu kadar küçük şeye bile dikkat ettikten sonra gerisi takdir-i ilahi hepimiz için.