Pamuksekercim korkmanıza hiç gerek yok ağrılı bir süreç değil. Adetin 2. Yada 3. Günü tedavi başlıyor. İğne , ilaç vs. düzenli kullanıyorsunuz. Doktorunuz 2-3 günde bir çağırıp yumurtaların olgunlaşmasını takip ediyor. Sonra yumurta çatlatma iğnesi veriyor tam dedikleri saatte iğneyi yapıyorsunuz ve yine söyledikleri tarihte yumurta toplama işlemi için gidiyorsunuz. Çok kısa süreli anestezi veriyorlar. Maxımum 10-15 dakikada yumurtalarınız toplanıyor. Sonrasında bazen hiç ağrı olmuyor bazılarında hafif adet ağrısı gibi ağrı oluyor. Aynı gün eşiniz sperm örneği veriyor. Bundan sonra bekliyorsunuz. Yumurta ve sperm dölleniyor Taze transfer ise genelde 5. Gün transferiniz yapılıyor o da kısa süren bir işlem. Sonra yine bekliyorsunuz doktorun dediği tarihte kan vermeye gidiyorsunuz. Bazen doktor gebelik sürecinize göre embriyoyu dondurup sonra transfer edebiliyor