Zero93 Hayalalya12 Ailemde şeker hastalığı yok sadece 3 kilo aldm yediklerime hep dikkat ettim ama şekerim çıktı yine de. Bence riske atılacak bir durum değil şeker bebek sağlığı için çok önemli. Su fazlalığı iri bebek durumu erken doğum riski Allah korusun
Gokturkmom_ Hayalalya12 bi tatlı yemiş sayın kendinizi ne farkı varki böyle şeylerin teşhisi bence önemli
Gmoli Hayalalya12 kendinize ve bebeğe bir şey olmadığını düşünürsünüz belki kilo bile almazsınız ama doğum esnasında bebeğinizin omuz takılma riski olabilir doğduktan sonra fazla şekerden dolayı yoğun bakıma alma durumu olabilir ve su fazlalığı yani bebeği riske atacak durumlar bunlar doktorun kontrolünde olması lazım benim de gebelik şekerim var ve riskli gruba giriyor direkt içeceğiniz bir şişe su size zarar vermez emin olun yarari olur
Zeynepefem Hayalalya12 2 baklava diyorlar ama bence kesinlikle alakasi yok dün bir video izledim kadin şeker yüklemeyi yaptırınca tansiyonu falan düşmüş eli ayagi boşalmış. Kime o kadar şeker verseniz şekeri çıkar yani . Bilemedim bende yaptırmak istemiyorum kan testi sonuçlarına göre doktorumun da tavsiyesiyle ilerleyecegim
Papatya05_ Hayalalya12 Zero93 Gmoli Zeynepefem kızlar burada farklı haftalarda tam iki kez 75ml şeker yüklemesi yapan bi bayan vardı sonuçlar temiz çıkmış doktor emin olamamış ki evde açlık tokluk takibi yapmasını söylemiş öyle öğrendi şekeri olduğunu bunu anlamak için illa o şurubu içmeye gerek yok ki kendimiz açlık tokluk 1 saat 2 saat diye bakabilirsiniz çok önemmli katılıyorum fakat tek çözüm şeker yüklemesi değil bence evde kendinizde takip edebilirsiniz
Pink29 Zero93 Pekı bır sey sormak istiyorum şeker çıkınca tedavısı nasıl oluyo test yaptırmadan şeker çıkmış gıbı hamıleliği boyunca yedıgıne ıctugıne dıkkat ederse bır kışı ne Olabılır kı şeker çıkınca ilaç tedavısı mı başlanıyo eğer başlanmıyorsa dıyet yapılıyorsa onu en baştan ıtıbaren yapıyorsak zaten işe yaramaz mı
Gmoli Zeynepefem kesinlikle öyle bir şey yok binde bir olan bir şeyi görüp de böyle düşünmeyin normal şerbetli su içiyorsun ve bir doktordan çok daha iyi bildiğimizi düşünmüyorum benim ilk saat ölçümü normal ikinci saat ölçüm yüksek çıktı mesela
Kayra61 Zeynepefem Ben yaptırdım koladan limonatadan bariz bir farkı yoktu. Hiç şeker düşmesi felan da olmadı.
Gmoli Zeynepefem ikinci saatim yüksek çıktığı için şeker olduğunu söylediler fakat insüline ihtiyaç duymadım hamileliğim boyunca diyet yaptım şekerimi kontrol altına aldım şu an 39. haftamdayım hatta bitmek üzeresadece 6 kg aldım bebeğim 3,5 kg ben bunda karlı olduğumu düşünüyorum şeker yiyip bebegimi şişirmedim sağlıklı besinlerle sağlıklı bir şekilde gelişti eğer dikkat etmeseydim bu haftaya kadar kalsaydı bebeğim 5 kg’a yakın bile olabilirdi şeker bebeği anormal şekilde büyütebiliyor
ValideSultan Gmoli ve o kadar kilolu bir bebek doğurursan doğumdan sonra sütün alışkın olduğu şekeri sağlayamadığı için bebeğin fazla insülin salgılayacak ve hipoglisemi komasına girip kalbi duracaktı. Harikasın iyi ki yaptırmışsın hem sen kendi sağlığına hem de beni sağlığını korumuşsun
ValideSultan Şeker testi yapmayacağım , aşı yapmayacağım , tarama yapmaya blaaa blaaa blaaa bir sürü posta denk geldim ve gerçekten merak ettiğim için soruyorum. Neyinize güveniyorsunuz da bu şekilde kararlar alabiliyorsunuz cidden merak ediyorum
Gmoli Zeynepefem açliğim hep 70 80 arasında değişiyordu eğer beyaz ekmek pilav fazla tüketirsem şekerim 180 190′ı buluyordu özellikle sabah kahvaltısından sonra şekerimi dengelemekte çok sıkıntı yaşıyordum şekerimi yükseltecek bir şey yemediğim halde 150 üstü çıkıyordu
Zeynepefem Gmoli ama sizin zaten şekeriniz varmış tokluk 180 190 cok yüksek 140 i geçmemesi gerekiyor normalde
melikelina Hayalalya12 ben yaptırmadım fakat doktoruma şeker ölçüm cihazıyla sürekli ölçüp ölçülerimi atmıştım tabi riske atmamak lazım gebelik şekeri sıkıntılı
Mummybaby Hayalalya12 ben ilk gebeliğimde de yaptırdım bir hafta sonra ikinci gebeliğim içinde gideceğim. Babam şeker hastası ben de de pcos var ve insülin çok önemli benim için. Tabbi ki aç karnına gidip şekerli bir şey içip iki saatten fazla beklemek insanın dengesini bozar. Kim gündelik hayatta aç kalıp tatlı yiyip bekler ki? İllaki o an içim böyle bir etkisi olur. İlk gebeliğimde bir şey çıkmadı çok şükür ama ikincisinde olmayacağının da garantisi yok.
Gmoli Papatya05_ evet öyle ama ben şu an sistemde riskli gebe takipli olarak görünüyorum doktorum şeker yükleme testinde zorunlu değilsin dedi ama ben burda önermiş olarak gireceğim doğum sonrası herhangi bi komplikasyonun olursa mesuliyet kabul etmem dedi
mmedinestlms Hayalalya12 şeker testi yaptırdım aradan 2 3 gün ya geçti ya geçmedi suyum geldi 3 hafta hastane de susuz yaşadı bebeğim sonra doğurdum şuan küvezde bebeğim yaptırıp yaprırmamak sana kalmış annem şeker hastası ve farklı hastaneye geçiş yapmak için mecbur yaptırdım bir şey çıkmadı evde düzenli takip et 1 hafta boyunca çocuğun suyunda fazlalık yoksa kilo artışı yoksa evde gözlemle