Kendi hikayemi post olarak atmıştım, buraya kopyalıyorum fikir olması açısından. Allah yardımcın olsun.
Sabaha doğru 4.30 da suyum geldi 5.30 yatılım yapıldı.
50 ml hint yağını içtim hemen (doktorumun tavsiyesi ile siz kafanıza göre yapmayın arkadaşlar) zaten birkaç gündür 4 cm açıklıklaydım. Yer silme,egzersiz, cinsel ilişki, hint yağı azar azar içme, perine masajı gibi şeylere ağırlık vermiştim. Ayrıca doktorum son zamanlarda beni sık sık alttan muayene edip açıklığıma bakıp parmaklarıyla bir şeyler yapıyordu rahmi kontrol ediyordu. Açıklığımın 4 olması bu saydığım şeylerle alakalıydı bence artık hangi en etkili bilemiyorum.
Neyse hastaneye ilk yattığımda ebe 4 cm dedi zaten. 5.30 ile 9.00 arası çok iyiydim sancım 40 civarıydı 9 dan 80 90 sancılarım vardı ben koridorda eşimle yürüyerek bunları karşıladım arkadaşlar asla zor değildi sadece sessiz kalıp nefes alıp vermeye odakladım kendimi eşim belime masaj yaptı. Tabi bu süreçte sıcak bir duş aldım belime su tuttum bol bol yürüdüm egzersiz yaptım pilates topunda zıpladım. Bu süreçteki sancıları pilates topunda zıplayarak da tolere edebildim. Saat 10.30 civarı açıklığım 7 cm olmuştu. Ve ben her gerçekten hem mutluluk hem şaşkınlık içindeydim. Doktorum geldi evet 7 ama sancıların daha seni zorlaması lazım dedi suni sancı teklif etti halbuki ne gerek vardı yani benim sancım zaten var açıklıkta ilerliyor işte özel de olsa pazar günü evine gitmek istedi diye düşünüyorum :) neyse tekrar bir muayene etti benim sancılar şiddetlendi nst bir bakın hocam benim sancım arttı dedim e tmm nst den sonra karar verelim suniye dedi ve çok şükür sancılarım artıştaydı suninin bahsi daha da geçmedi. Saat 11 ile 12 arası ciddi şekilde zorlandım arkadaşlar. İlk doğumum direkt suni ile olmuştu 4 5 saat çok çok şiddetli sancılarla doğumum olmuştu. Bu sefer o 1 saat yine o derece şiddetliydi yani kendi sancımız da iyiymiş :)) ama 1 saat çektim çok şükür bu sefer. 7cm 8 oldu 9 oldu derken doğumhaneye aldılar 12.17 gibi oğlum doğdu 4 kilo olarak. Perine masajının faydasını gördüm yada 2. Doğum ondan bilemiyorum içten sadece 3 dikişim varmış dıştan hiç yok doktorum da o an çok özen gösterdi yırtığın olmamasına. Dediklerimi yapacaksın ama dedi ben o kısımda da zorlandım ıkınarak değil de öğürerek yaptırdı ama ses çıkarmayacaksın dedi sessiz öğür dedi bazı anlar bırak dedi şimdi hadi tekrar dedi.Çok zordu bu kısım ama dediklerine odaklandım sakin kalmaya çalıştım. Bağırmamaya çığlık atmamaya odaklıydım yapıcam Allahım dedim hep kendimi motive etmeye çalıştım güçlü kalmaya çalıştım ve faydasını gördüm. Benim doğum hikayem böyleydi arkadaşlar. Rabbim darda olan her anne adayına yardım etsin.