kaya_kaya sigortalı çalışıyorsanız ve doğum öncesi 90 gün kadar primimiz varsa ücretli doğum izni adı altında maaşınızın bir kısmını alabiliyorsunuz açıklamayı az önce yaptım.
Bir de devlet tarafından verilen emzirme ödeneği var 1200 lira civarında bunu da doğumdan sonra alabiliyorsunuz.
2025 yılı ve sonrasında doğum yaptıysanız ilk çocuk için tek seferlik 5000 TL. Alıyorsunuz . Eğer bir çocuğunuz varsa ikinci çocuğunuz 2025 yılı içerisinde doğruysa her ay 1500 TL çocuk beş yaşına gelene kadar alabiliyorsunuz. Eğer iki çocuğunuz varsa ve 2025 yılında üçüncü çocuğu doğurduysanız çocuğunuz beş yaşına gelene kadar her ay 5000 TL ödeme alabiliyorsunuz. Bunun için sadece çocuğun 2025 yılında veya sonrasında doğmuş olması gerekiyor. Çocuğunuz doğduktan sonra e-Devletten bebeğinizin kimlik bilgileri ile müracaat ediyorsunuz onaylandıktan sonra ödemenizi alabiliyorsunuz